نگرانی مرغ‌داران کشور به‌سر آمد

دولت ۱۲ هزار تن تولید مازاد بر مصرف مرغ‌داران را خرید

۱۳۹۲/۰۲/۱۴ - ۱۶:۵۲:۲۵
کد خبر: ۱۲۰۳۴۶
دولت ۱۲ هزار تن تولید مازاد بر مصرف مرغ‌داران را خرید
نگرانی مرغ‌داران به‌سر آمد و در دو هفته گذشته، مرغ مازاد بر مصرف تولید‌شده در مرغداری‌های کشور ازسوی دولت خریداری شد.

به گزارش سرویس اقتصادی خبرگزاری برنا، در حالی خبر خرید 12 هزار تن از مرغ‌های تولیدشده در مرغداری‌های کشور به نقل از معاون وزیر صنعت منتشر شده است که پیش از این، مرغ‌داران نگرانی خود را از تولید مازاد بر مصرف خود اعلام کرده و از دولت درخواست چاره‌جویی کرده بودند.
 
هم‌زمان با اعلام نگرانی مرغ‌داران، از دو هفته گذشته، دولت با تشکیل کارگروه‌های ویژه‌ای، مازاد تولید را خریداری کرده است و محصولات خریداری‌شده را در انبارها ذخیره خواهد کرد.

معاون توسعه بازرگانی داخلی وزارت صنعت اعلام کرده است شرکت پشتیبانی امور دام در طول دو هفته گذشته، 12 هزار تن مرغ از محل تولید داخلی خرید انجام داده است و مقرر شده تا هر میزان که تولید ظرفیت داشته باشد، خرید صورت بگیرد تا بتوانیم از تولیدکننده داخلی حمایت کنیم.

وی با اشاره به وضعیت تأمین نهاده‌های دام و طیور، تصریح کرد: شرکت پشتیبانی امور دام مکلف شده است تا نهاده‌های تولید را به هراندازه که با تفاهم‌نامه‌ای که با مرغ‌داران داشته‌اند تأمین و در اختیارشان قرار دهد.

رادمرد در ادامه با اشاره به روند خرید تضمینی گندم از گندم‌کاران افزود: در حال حاضر، شرکت بازرگانی دولتی ایران با جدیت در حال خرید تضمینی گندم است و به هر میزان که کشاورزان تولید داشته باشند، خرید صورت خواهد گرفت.

نظر شما