وزیر راه کارنامه ریلی دولت را در چند سال اخیر اعلام کرد؛

ساخت ۲ هزار و ۵۰۰ کیلومتر راه آهن در کشور

۱۳۹۲/۰۲/۱۴ - ۱۸:۲۶:۱۶
کد خبر: ۱۲۰۳۷۴
ساخت ۲ هزار و ۵۰۰ کیلومتر راه آهن در کشور
وزیر راه و شهرسازی با بیان این که پنج هزار و 500 کیلومتر خط آهن در کشور در دست ساخت است، گفت: در چند سال اخیر، دو هزار و 500 کیلومتر راه آهن به بهره برداری رسیده است.

به گزارش سرویس اقتصادی خبرگزاری برنا امروز –شنبه 14 اردیبهشت- علی نیکزاد در حاشیه بازدید از پروژه های حمل و نقل استان گلستان در جمع خبرنگاران افزود: ساخت هر کیلومتر راه آهن به سه تا پنج میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

وی اضافه کرد: اعتبار مورد نیاز پروژه های در دست اجرا نیز از محل فروش سهام، اوراق مشارکت، اموال و بودجه عمومی کشور تأمین می شود.

وی، میزان خطوط ریلی ساخته شده در دولت های نهم و دهم را 11 هزار کیلومتر بیان کرد و گفت: این درحالی است که در دولت های قبلی بیش از 300 کیلومتر راه آهن ساخته شد.

وی ادامه داد: هم اینک 20 استان کشور از ارتباط ریلی برخوردار هستند و در 11 استان دیگر نیز ساخت راه آهن در دست اجراست.

وی اظهار کرد: اتصال خط آهن گرگان - اینچه برون به ترکمنستان، میانه - پارس آباد به جمهوری آذربایجان، قزوین - رشت - آستارا به روسیه، خرمشهر به بندر بصره در عراق، خواف به هرات در افغانستان و چابهار - زاهدان - مشهد به جنوب و دریای مدیترانه از جمله پروژه های در دست اجراست.

نیکزاد، هدف از احداث شبکه های ریلی را اتصال همه استان ها به خطوط ریلی کشور و از آن طریق به کشورهای همسایه و دنیا برای ترانزیت کالا بیان کرد.

وی ادامه داد: در برنامه است که با تاکید رییس جمهوری، خط ریلی گرگان - گنبدکاووس - بجنورد - مشهد که هم اینک آستان قدس رضوی آماده اجرای این پروژه است، به انجام برسد.

به گفته نیکزاد، 15 درصد اعتبار مورد نیاز اجرای این پروژه از طریق دولت تامین شده که از طریق آن استان گلستان از بن بست ریلی خارج می شود

وزیر راه و شهرسازی به منظور بازدید از پروژه های حمل و نقل گلستان از جمله راه آهن گرگان - اینچه برون، خط کنارگذر گرگان و مسکن مهر استان، به گرگان سفر کرده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز