ثبت اطلاعات دو میلیون کالا در سامانه ایران کد

فهرست اطلاعات ایران کد به ۲ میلیون رسید

۱۳۹۲/۰۲/۱۴ - ۱۸:۳۱:۱۲
کد خبر: ۱۲۰۳۷۷
فهرست اطلاعات ایران کد به ۲ میلیون رسید
مدیرعامل مرکز ملی شماره گذاری کالا و خدمات ایران (ایران کد) گفت: تاکنون اطلاعات 2 میلیون کالا و خدمات در سامانه اطلاعاتی این مرکز به ثبت رسیده است.

به گزارش سرویس اقتصادی خبرگزاری برنا احمد غلام زاده امروز در جمع خبرنگاران اعلام کرد: از این دو میلیون کالا، اطلاعات یک میلیون کالای ایرانی و یک میلیون کالای های وارداتی در سامانه مرکز ملی شماره گذاری کالا و خدمات به ثبت رسیده است.

وی با بیان اینکه ، اطلاعات دو میلیون کالای موجود در بانک اطلاعاتی این مرکز به دو زبان فارسی و انگلیسی تهیه شده است، گفت: متقاضیان می توانند اطلاعات پایه مورد نیاز کالا وخدمات خود را از این سامانه پی گیری کنند.

وی با اشاره به راه اندازی سیستم ایران کد در حوزه واردات کالا نیز گفت: از تیرماه سال 90 تا پایان سال گذشته در مجموع 234 هزار درخواست مجوز تایید استاندارد در این سیستم به ثبت رسیده که از این تعداد 205 هزار درخواست مورد تایید قرار گرفته و 29 هزار درخواست دیگر نیز، از سوی سازمان ملی استاندارد فاقد کیفیت تشخیص داده شده است.

مدیرعامل مرکز ملی شماره گذاری کالا و خدمات ایران یادآورشد: به این ترتیب با راه اندازی سیستم تعاملی تاکنون، از ورود 14 درصد اقلام فاقد کیفیت به کشورجلوگیری شده است.

غلام زاده برعدم ثبت سفارش کالاهای وارداتی فاقد کیفیت به کشور تاکید کرد و گفت: هرچه سیستم های ارتباطی بین سازمان توسعه تجارت ، سازمان ملی استاندارد و مرکز ملی شماره گذاری کالا و خدمات ایران بیشتر شود از ورود کالاهای فاقد کیفیت و قاچاق به کشور جلوگیری خواهد شد.

مدیرعامل مرکز ملی شماره گذاری کالا و خدمات کشور، سپس تاکید کرد که هم اکنون ارتباط خوبی بین سیستم های سازمان توسعه تجارت، سازمان ملی استاندارد و این مرکز برقرار شده تا شبکه توزیع در کشور بتواند با تبادل اطلاعات از ورود کالاهای قاچاق به کشورمان جلوگیری کند.

وی مزیت های بکارگیری استانداردهای اطلاعاتی ایران کد را تشریح کرد و گفت: بکارگیری استانداردهای اطلاعاتی ایران کد سبب شده هم اکنون 40 تا 90 درصد هزینه های پشتیبانی بنگاه های اقتصادی در کشور کاهش پیدا کند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز