واردات گاز ۶۰ درصد کاهش و تولید آن ۱۷ درصد افزایش داشته است

تحقق شعار حماسه اقتصادی در بخش صنایع گازی کشور

۱۳۹۲/۰۲/۱۴ - ۲۰:۵۹:۴۵
کد خبر: ۱۲۰۴۰۹
تحقق شعار حماسه اقتصادی در بخش صنایع گازی کشور
تولید گاز کشور امسال از مرز 190 میلیارد مترمکعب خواهد گذشت.

به گزارش سرویس اقتصادی خبرگزاری برنا، آمارهای اعلامی از سوی مسئولان مدیریت گاز وزارت نفت، مجموع گاز دریافتی شرکت ملی گاز ایران از منابع تولید با بهره برداری از فازهای جدید پارس جنوبی امسال به 190 میلیارد مترمکعب خواهد رسید.

سال گذشته مقدار گاز استحصال شده از منابع تولید 180 میلیارد مترمکعب بوده است که امسال با راه اندازی فازهای جدید پارس جنوبی، این رقم ممکن است به بیش از 190 میلیارد مترمکعب نیز برسد.

میزان مصرف گاز در سال گذشته به طور کلی افزون بر 150 مترمکعب گاز در بخش صنعتی کشور مصرف شد که به طور مشخص در بخش‌های خانگی و تجاری 84 میلیارد مکعب، نیروگاه ها 39 میلیارد مترمکعب و صنایع نیز 30 میلیارد مترمکعب ارزیابی شده است.

سطح کیفی گاز تولیدی و یا کاربری‌های متنوع این حامل انرژی انواع مختلفی از این سوخت را مورد نیاز می‌سازد و با توجه به این مهم کشور نیازمند صادرات بخشی از گاز تولیدی و واردات بخشی از گاز مورد نیاز است، سال گذشته حجم صادرات گاز 9.3 میلیارد مترمکعب و میزان واردات این حامل انرژی به کشور 4.5 میلیارد مترمکعب بوده است که با یک حساب سرانگشتی تراز این رد و بدل گازی مثبت و افزون بر 45 درصد است.

این در حالی است که واردات گاز در سال 90 به نسبت سال پیش از آن بیش از 60 درصد کاهش داشته است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز