پیش بینی معاون وزیر نیرو با اجرای قانون هدفمندی یارانه ها

صرفه جویی ۵۰ تریلیون ریالی مصرف برق درسال

۱۳۸۹/۱۰/۰۵ - ۱۵:۲۶:۰۰
کد خبر: ۱۴۱۹
صرفه جویی ۵۰ تریلیون ریالی مصرف برق درسال
معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی پیش بینی کرد با اجرای قانون هدفمندی یارانه ها، سالانه 50 تریلیون در مصرف برق صرفه جویی شود.
به گزارش سرویس اقتصادی برنا به نقل از وزارت نیرو، محمد بهزاد در مراسم آغاز بهره برداری از پروژه خط 230 کیلوولت دو و چهار مداره نیروگاه جدید ارومیه به پست بالانج (بالانئش) و نیروگاه خوی، به موضوع هدفمند سازی یارانه ها پرداخت و با اشاره به اقدام ها و قوانین مربوط به مصرف برق در این باره، اظهار داشت: مسئولان وزارت نیرو در این رابطه افزون بر برگزاری ده ها نشست درون سازمانی، 14نشست را با حضور رییس جمهوری برگزار کرده اند که یکی از نتایج آن سادگی، یکسان سازی و شفافیت در نحوه محاسبه برق مصرفی است. 

وی با تاکید بر لزوم اصلاح الگوی مصرف توسط مشترکان، تصریح کرد: جداول تعرفه های مصرف برق طوری تنظیم شده است که در شرایطی اگر یک مشترک 20 درصد از مصرف برق خود را کاهش دهد، حدود 40 درصد از هزینه مصرفی کاهش می یابد.

معاون وزیر نیرو نحوه محاسبه بهای برق مصرفی را بر خلاف شرایط قبل از هدفمندی یارانه ها که بسیار پیچیده بود، ساده توصیف کرد.

بهزاد با بیان اینکه هم اکنون سالانه 200 تریلیون ریال انرژی برق در کشور مصرف می شود، این میزان مصرف را در مقیاس جهانی معادل مصرف 200 میلیون نفر قلمداد کرد.
 
وی با ارایه راهکارهایی از جمله رعایت مصرف برق در زمان های اوج مصرف، دقت در خرید لوازم برقی خانگی بر اساس بر چسب انرژی و ... خاطرنشان کرد: پیش بینی می کنیم با اجرای هدفمندی یارانه ها در مصرف برق حدود 25 درصد صرفه جویی صورت گیرد بدون اینکه کوچکترین مشکلی برای خانواده ها، کارخانه ها و سایر مصارف ایجاد شود.

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی ارزش این میزان صرفه جویی را سالانه حدود 50 تریلیون ریال معادل نصف بودجه عمرانی صنعت برق کشور اعلام کرد.

بهزاد در ادامه با اشاره به احداث و بهره برداری از خط دو و چهارمداره مثلث نیروگاه های ارومیه و خوی به پست بالانج، آن را در تامین مطمئن برق استان آذربایجان غربی و به ویژه شهر ارومیه بسیار موثر توصیف و از دست اندرکاران اجرای این پروژه قدردانی کرد.
نظر شما