نماینده ایران در هیأت عامل اوپک پیش بینی کرد

احتمال افزایش قیمت نفت به بشکه‌ای ۱۰۰ دلار

۱۳۸۹/۱۰/۰۵ - ۲۰:۲۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۴۹
احتمال افزایش قیمت نفت به بشکه‌ای ۱۰۰ دلار
نماینده ایران در هیأت عامل اوپک با متعادل ارزیابی کردن شرایط بازار نفت، برپایی نشست فوق‌العاده اوپک را بعید دانست و گفت: افزایش بهای نفت به 100 دلار برای هر بشکه محتمل است.

به گزارش سرویس اقتصادی برنا، "محمد علی خطیبی" نماینده ایران در هیات عامل اوپک، با بیان این که هم اکنون بازار نفت در شرایط متعادلی قرار دارد، اظهارداشت: وضعیت عرضه و تقاضای نفت متناسب است، از سوی دیگر سطح ذخیره سازی نفت خام همچنان بالا است و بازار با کمبود عرضه مواجه نیست.

وی برپایی اجلاس فوق العاده اوپک پیش از نشست ژوئن 2011 میلادی را با توجه به شرایط کنونی بعید دانست و افزود: به عقیده کارشناسان در شرایط متعادل، نیازی به تشکیل نشست فوق العاده اوپک نیست.

نماینده ایران در هیات عامل اوپک ذخیره سازی نفت خام کشورهای عضو سازمان همکاری های توسعه اقتصادی (OECD) را 7 تا 8 روز بالاتر از متوسط 5 سال گذشته دانست و گفت: برپایی اجلاس فوق العاده اوپک بستگی به نظر وزیران نفت این سازمان دارد و با همفکری وزیران یاد شده در این باره تصمیم گیری خواهد شد.

وی افزایش بهای نفت به بیش از 90 دلار در هر بشکه را ناشی از کمبود نفت در بازار ندانست و افزود: بروز سرمای شدید و بی سابقه در اروپا، امریکا و چین، ضعف دلار و تعطیلات آخر سال میلادی و افزایش تقاضای بنزین و سوخت حرارتی، بهای نفت را هم اکنون به بیش از 90 دلار در هر بشکه رسانده است.

وی تصریح کرد: بنیادهای بازار در افزایش بهای نفت نقشی نداشته و عوامل دیگر باعث افزایش قیمت نفت شده که این عوامل در اختیار اوپک نیست.

خطیبی اظهار داشت: تزریق منابع مالی به اقتصاد امریکا نیز عاملی روانی است که می تواند بهای نفت را افزایش دهد، همچنین تشویق بورس بازان برای فعالیت بیشتر در این شرایط نیز از دیگر عوامل موثر در بهای نفت است و عوامل غیر بنیادین یاد شده طبیعتا می تواند بهای نفت را تا 100 دلار نیز افزایش دهد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز