مدیرعامل شرکت ملی گاز اعلام کرد

صرفه‌جویی ۲۰ میلیون مترمكعب گاز از ابتدای دی ماه در بخش خانگی

۱۳۸۹/۱۰/۰۶ - ۱۲:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۵۷
صرفه‌جویی ۲۰ میلیون مترمكعب گاز از ابتدای دی ماه در بخش خانگی
مدیرعامل شركت ملی گاز ایران، از صرفه جویی روزانه بیش از 20 میلیون متر مكعب گاز در بخش خانگی و تجاری، از ابتدای اجرای قانون هدفمندی یارانه ها خبر داد.

به گزارش سرویس اقتصادی برنا به نقل از روابط عمومی شركت ملی گاز، جواد اوجی مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران با اشاره به اجرای قانون هدفمند سازی یارانه ها و استقبال مردم و مشتركان گاز طبیعی در صرفه جویی مصرف این حامل انرژی گفت: در چهار روز ابتدایی اجرای این قانون، حدود 2 الی 3 درصد و در چهار روز دوم حدود 6.5 درصد یعنی روزانه معادل 20 تا 21 میلیون متر مكعب در بخش خانگی و تجاری، صرفه جویی در مصرف گاز طبیعی داشته ایم.

وی با اشاره به اینكه این میزان صرفه جویی، معادل یك فاز پارس جنوبی می باشد، خاطرنشان كرد: به همین میزان گاز به صنایع و نیروگاه های كشور تحویل داده شد و به تبع آن، حدود 20 میلیون لیتر میزان ذخیره سوخت مایع در كشور افزایش یافت.

اوجی خاطرنشان كرد: از زمان اجرای این قانون تاكنون روزانه حدود 15 میلیون دلار در بخش گاز به واسطه قطع واردات سوخت مورد نیاز نیروگاه ها صرفه جویی شده است.

معاون وزیر نفت در امور گاز به كاهش 13 درصدی مصرف گاز بخش خانگی و تجاری در استان تهران اشاره كرد و افزود: به همین ترتیب در استان های اصفهان، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی هر كدام به میزان 10 درصد، فارس 7 درصد، اردبیل 5 درصد، زنجان 8 درصد، كردستان 9 تا 10 درصد، مازندران 5 درصد، كرمانشاه 6 تا 7 درصد، استان مركزی 8 درصد و همدان 2 درصد، شاهد كاهش در زمینه مصرف گاز طبیعی در بخش خانگی و تجاری بوده ایم.

اوجی اظهار داشت: سال گذشته در این مقطع زمانی، روزانه بالغ بر 330 میلیون متر مكعب در بخش های خانگی و تجاری مصرف گاز داشته ایم در حالی كه هم اكنون، این رقم به 309 تا 310 میلیون متر مكعب در روز رسیده است.

وی خاطرنشان كرد: با توجه به افزایش مشتركان گاز طبیعی از شروع سال كه معادل یك میلیون و 50 هزار نفر هستند، رقم فوق بسیار مناسب بوده و لازم است از عموم هموطنان گرامی تقدیر به عمل آید.

مدیرعامل شركت ملی گاز ایران، در پایان با اشاره به تفكیك كنتور بالغ بر 200 هزار مشترك گاز طبیعی از ابتدای سالجاری تا كنون در كشور گفت: در استان تهران نیز در این مقطع زمانی بیش از 60 هزار كنتور و در شهر تهران بالغ بر 30 هزار كنتور تفكیك شده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز