در سال آینده؛

قیمت سوخت برای واحدهای تولیدی دام و طیور افزایش نخواهد یافت

۱۳۸۹/۱۱/۱۷ - ۱۶:۲۱:۰۰
کد خبر: ۱۵۲۲۸
قیمت سوخت برای واحدهای تولیدی دام و طیور افزایش نخواهد یافت
معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور تولیدات دامی گفت: سهمیه سوخت لیتری 150 تومان در سال آینده نیز در اختیار واحدهای تولیدی دام و طیور قرار می گیرد و افزایش قیمتی نخواهد داشت

به گزارش خبرنگار اقتصادی برنا، سعادت الله عباسی ظهر امروز در نشست خبری با بیان اینکه در دهه فجر امسال 635 طرح در کشور به بهره برداری می رسد، اظهار داشت: برای این طرح ها بیش از 264 میلیارد تومان سرمایه گذاری شده و زمینه اشتغال 2 هزار و 632 نفر را فراهم می کند.

وی افزود: در 9 ماهه گذشته 714 هزار و 514 تن گوشت قرمز 7 میلیون و 793 هزار تن شیر 1 میلیون و 233 هزار تن گوشت مرغ و 519 هزار و 467 تن تخم مرغ در کشور تولید شده است.

معاون امور تولیدات دامی وزیر جهاد کشاورزی هدف از اجرای قانون هدفمندسازی یارانه ها را در بخش دام را کاهش هزینه تولید و افزایش راندمان تولید عنوان کرد.

عباسی با اشاره به بسته های حمایتی پیش بینی شده در این بخش گفت: سعی شده با ارائه سهمیه گازوئیل لیتری 150 تومانی نیاز واقعی تولید کنندگان در اختیار آنان قرار بگیرد. همچنین تسهیلات 5/2 تا 4 میلیون تومان برای تأمین سوخت در اختیار گاوداری ها قرار می گیرد.

وی خاطرنشان کرد: برای کاهش هزینه تولید و کاهش مصرف سوخت دو بسته برای واحدهای مرغ گوشتی و تخم گذار پیش بینی شده که براساس آن 17 هزار و 500 واحد طی 5 سال آینده سیستم سوخت رسانی خود را بهینه سازی خواهند کرد. همچنین برای واحدهای گاوداری نیز این بسته ها پیش بینی شده است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: این تسهیلات با مشارکت بانک کشاورزی در اختیار مرغ داری ها و گاوداری ها قرار می گیرد که به طور متوسط برای هر واحد مرغ داری 55 میلیون تومان و واحد گاوداری 30 میلیون تومان با سود 14 درصد درنظر گرفته شده که 10 درصد این سود را دولت پرداخت می کند.

عباسی تصریح کرد: همچنین برای اصلاح سیستم سوخت رسانی در مرغ داری ها و گاوداری ها به صورت خوداجرایی توسط این واحدها نیز مدنظر است که دولت برای این منظور 30 درصد کل هزینه را به عنوان کمک بلاعوض پرداخت می کند.

وی اضافه کرد: سهمیه سوخت لیتری 150 تومان در سال آینده نیز در اختیار واحدهای تولیدی دام و طیور قرار می گیرد و افزایش قیمت سوخت نخواهیم داشت.

وی افزود: برای حمایت از تولیدکنندگان افزایش قیمت نهاده ها و سوخت در قیمت تمام شده لحاظ خواهد شد تا تولید کنندگان بتوانند مصرف سوخت خود را بهینه و راندمان تولید را افزایش دهند.

عباسی با بیان اینکه هیچ گونه واردات گوشت مرغ نداریم، اظهار داشت: در گوشت قرمز به لحاظ خشکسالی هایی که وجود داشت مقداری کمبود داشتیم که با هماهنگی های وزارت جهاد کشاورزی به صورت مدیریت شده واردات صورت می گیرد.

وی با بیان اینکه 820 میلیارد تومان اعتبار برای تأمین تلیسه در نظر گرفته شده است گفت: برای فعال کردن واحدهای دامی غیرفعال و نیمه فعال به 160 هزار تلیسه نیاز است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: به دلیل خشکسالی ها که در کشور وجود داشت جمعیت گاوهای مولد کاهش یافت و برای تشویق واحدهای دامی به تولید گاو مولد اعتبارات بلاعوض و 4 درصدی برای مدیریت و افزایش تولید مثل در اختیار متقاضیان گذاشته می شود.

عباسی درباره بیمه زنبورداران نیز بیان داشت: از محل اعتبارات اجرای قانون هدفمندسازی یارانه ها در سال جاری 41 میلیارد ریال بابت کمک به سهم بیمه زنبورداران در اختیار سازمان تأمین اجتماعی قرار خواهد گرفت تا 45 هزار خانوار بیمه شوند.

وی افزود: برای تأمین شکر زنبورداران وام قرض الحسنه 500 هزار تومانی در اختیار آنها قرار می دهیم. همچنین به دنبال این هستیم که مابه التفاوت حمل و کوچ زنبورداران به دلیل افزایش قیمت حمل و نقل به آنها پرداخت کنیم.

معاون وزیر جهاد کشاورزی اظهار داشت: افزایش قیمت حامل های انرژی تأثیری در قیمت شیر ندارد و برای تعیین قیمت شیر کمیته ای در استان ها تشکیل شده که قیمت شیر هر استان را مشخص می کند.

عباسی در خصوص مطالبات تولید کنندگان شیر نیز گفت: 80 میلیارد تومان اعتبار برای پرداخت به تولید کنندگان شیر از سوی معاون اول رییس جمهور به وزارت بازرگانی ابلاغ شده تا به تولیدکنندگان پرداخت شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز