نعمت‌زاده در غیاب نماینده شرکت پژو:

پژو باید تاوان پس دهد

۱۳۹۲/۱۱/۱۵ - ۱۴:۵۲:۲۸
کد خبر: ۱۶۲۹۹۵
پژو باید تاوان پس دهد
نعمت زاده گفت :دلیل این عدم حضور را نمی‌دانم اما به هر حال پژو باید تاوان گذشته را بدهد و به نحوی آن را جبران کند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره دلیل عدم حضور نماینده پژو در هیات سرمایه‌گذاری فرانسه که به ایران سفر کرده است گفت: دلیل این عدم حضور را نمی‌دانم اما به هر حال پژو باید تاوان گذشته را بدهد و به نحوی آن را جبران کند.

به گزارش خبرگزاری برنا، محمدرضا نعمت‌زاده در حاشیه همایش اقتصادی سرمایه‌گذاری ایران و فرانسه با اشاره به این که شرکت پژو هم اکنون ارتباطات مثبتی با ایران دارد و در حال مذاکره برای اجرای قراردادهای گذشته است، گفت: البته این شرکت باید تاوان گذشته را بدهد. ما همین طوری حاضر نیستیم چراغ سبز به این شرکت نشان دهیم و باید به نحوی گذشته را جبران کند.

وی تاکید کرد: ما تاکید داریم که بخش صادرات در همکاری با شرکت پژو فعال شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین در سخنرانی خود در این همایش نیز با اشاره به این که حجم تجارت ایران و فرانسه هم اکنون در سطح نازلی قرار دارد و البته قابل افزایش تا پنج میلیارد دلار در سال است، گفت: به دلیل مشکلات به وجود آمده در چند سال گذشته و تشدید تحریم‌ها خودروسازان آسیایی سهم خودروسازان فرانسوی را در بازار ایران گرفتند که به ضرر شرکتهای فرانسوی نیز تمام شده است.

او با اشاره به این که صنایعی مانند خودروسازی، هواپیماسازی، نفت و گاز و پتروشیمی می‌توانند محورهای اصلی همکاری ایران و فرانسه قرار گیرند، عنوان کرد: در چند سال گذشته مشکلات و محدودیت‌ها مانع از افزایش همکاری‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری بین ایران و فرانسه به ویژه در بخش خودروسازان و نفت و گاز شد.

نعمت‌زاده با اشاره به این که امیدواریم فصل جدیدی از همکاری‌های ایران و فرانسه آغاز شود، اظهار کرد: ما همچنین در حوزه‌های راه‌آهن، قطار شهری، کشتی‌سازی و کشتیرانی، اسکله سازی، صنایع معدنی، مخابرات، بانک و بیمه و خدمات فنی و مهندسی آماده همکاری با فرانسه هستیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین پیشنهادات برگزاری نشست کمیته تجاری دو کشور برای پیگیری توافقات گذشته، برگزاری نمایشگاه‌های اقتصادی دو جانبه و تبادل هیئت‌های تجاری بین دو کشور را برای افزایش سطح همکاری‌های اقتصادی ایران و فرانسه اعلام کرد.

وی تاکید کرد:‌ قطعا برای افزایش سطح همکاری‌های ایران و فرانسه باید روابط بانکی بین دو کشور مجددا برقرار شود.

تشکیل چهار گروه همکاری‌های بین ایران و فرانسه

رییس اتحادیه کارفرمایان فرانسه نیز از تشکیل چهار گروه همکاری‌های بین ایران و فرانسه خبر داد.

پورتین در این همایش با اشاره به این‌که فرانسه با 63 میلیون جمعیت سومین اقتصاد بزرگ اروپا است، گفت: ما به دنبال احیاء روابط اقتصادی بین ایران و فرانسه هستیم.

او با اشاره به این‌که در هیات سرمایه‌گذاری فرانسه که به ایران سفر کرده شرکت‌های فرانسوی در حوزه‌های مختلف حضور دارند، گفت: از حوزه‌هایی مانند مکانیک، حمل‌ونقل، انرژی، بهداشتی و آرایشی، محیط زیست، خودروسازی، مخابرات و ارتباطات، مالی و بانکی و غیره در هیات سرمایه‌گذاری فرانسه حضور دارند.

رییس اتحادیه کارفرمایان فرانسه هم چنین از تشکیل چهار گروه اقتصادی بین ایران و فرانسه خبر داد و گفت: این چهارگروه شامل مکانیک و حمل‌ونقل جاده‌ای، نفت و گاز، ارتباطات از راه دور و فناوری اطلاعات و هم‌چنین توسعه‌ی پایدار و تبادل خدمات می‌شود.

تدوین نقشه راه همکاری‌های ایران و فرانسه

در این همایش رییس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران نیز خواستار تشکیل کمیته مشترک صاحبان صنایع ایران و فرانسه به منظور تدوین نقشه راه همکاریهای دو کشور شد.

غلامرضا شافعی با اشاره به این‌که ایرانیان در مجموع ذهنیت مثبتی از کالاهای ساخت فرانسه دارند، اظهار کرد: امیدواریم شرکت‌های فرانسوی برخی اتفاقات رخ‌داده در چند سال گذشته و ذهنیت‌های منفی ایجاد شده را با اقدامات خود جبران کنند و مجددا در ایران سرمایه‌گذاری کنند.

وی افزود: نفت و گاز، صنایع پزشکی و ماشین ابزار، خودروسازی و کشتی‌سازی از جمله اولویت‌های شرکت‌های فرانسوی برای سرمایه‌گذاری در ایران محسوب می‌شوند.

او خاطرنشان کرد: هم‌اکنون سازمان گسترش دو فاز پارس جنوبی و پروژه بیواتانول را نیز در دست اجرا دارد که می‌توانیم برای تکمیل آنها از سرمایه‌گذاران فرانسوی استفاده کنیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز