اصالت بیمه نامه های شخص ثالث به صورت پیامكی احراز می شود

۱۳۹۲/۱۲/۰۷ - ۱۴:۳۲:۳۷
کد خبر: ۱۶۹۶۷۹
اصالت بیمه نامه های شخص ثالث به صورت پیامكی احراز می شود
به منظور اطمینان بیمه گذاران بیمه های شخص ثالث، از این پس برای کسانی که بیمه نامه های خود را از نمایندگی های رسمی شرکت های بیمه خریداری می کنند، پیامک ارسال خواهد شد.





بیمه مرکزی اعلام کرد : به منظور اطمینان بیمه گذاران بیمه های شخص ثالث، از این پس برای کسانی که بیمه نامه های خود را از نمایندگی های رسمی شرکت های بیمه خریداری می کنند، پیامک ارسال خواهد شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی بیمه مرکزی ، از این پس همه بیمه گذاران شرکت های معتبر بیمه ای کشور در هنگام خرید بیمه نامه شخص ثالث خودرو بعد از ثبت قرارداد، پیامکی مبنی بر تایید اعتبار بیمه نامه از سامانه سنهاب بیمه مرکزی دریافت خواهند کرد و یک هفته مانده به تاریخ پایان بیمه نامه نیز پیامکی برای اطلاع رسانی و اقدام برای تمدید به شخص بیمه گذار ارسال می شود.

بیمه مرکزی از بیمه گذاران درخواست کرد در هنگام خرید بیمه نامه از دفاتر نمایندگی شرکت های بیمه از ثبت صحیح شماره تلفن همراه، کد ملی و شماره خودروی خود در برگه بیمه نامه اطمینان حاصل کنند تا امکان استفاده از این خدمت و خدمات مشابه فراهم آید.

پیامک فقط برای بیمه گذارانی که شرکت بیمه ذیربط، اطلاعات بیمه نامه های خود را در سامانه سنهاپ ثبت کند، ارسال خواهد شد.

بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران پیش از این هم درباره عملکرد مبهم برخی شرکت ها در شیوه های تبلیغی و فروش بیمه نامه هشدار داده و از بیمه گذاران خواسته است هنگام تهیه بیمه نامه از اصالت آن مطمئن شوند.
به گزارش اداره کل روابط عمومی بیمه مرکزی ، در پی سوء استفاده برخی سودجویان در باره صدور بیمه نامه با قیمت های غیرواقعی، بیمه مرکزی به عنوان دستگاه عالی نظارتی صنعت بیمه از شهروندان خواست بیمه نامه های خود را صرفاً از نمایندگی های رسمی شرکت های بیمه تهیه کنند.

با توجه به اینکه احتمال جعلی و فاقد اعتبار بودن بیمه‌نامه‌ها وجود دارد، از هموطنان تقاضا می شود در برابر سوء استفاده کنندگان هوشیار باشند و در صورت مواجه‌ شدن با موارد مبهم مراتب را در اسرع وقت برای پیگیری و برخورد قانونی به شرکت های بیمه ذیربط اطلاع دهند.

همچنین اصالت تمامی بیمه نامه های صادر شده در شرکت های بیمه از طریق سامانه  سنهاب  قابل دسترسی و اثبات است.

همه بیمه گذاران می توانند با استفاده از این سامانه از آخرین وضع بیمه ای خود مطلع شوند و برای تکمیل سبد بیمه ای خود اقدام کنند.

فعالیت این سامانه با استقبال کم نظیر بیمه گران و بیمه گذاران روبرو شده است و در آینده نزدیک سطح دسترسی عموم به اطلاعات سنهاب افزایش خواهد یافت.

در مرحله بعدی تمامی مراحل خریداری، ثبت و تمدید بیمه نامه ها از طریق الکترونیکی انجام می شود و بیمه گذاران می توانند از طریق این سامانه آخرین اطلاعات مربوط به بیمه نامه های خود را به آسانی رصد کنند و برای تمدید، فسخ قرارداد و تکمیل سبد بیمه ای خود تصمیم گیری و اقدام کنند.

صنعت بیمه در دهه های گذشته با مشکل آمار و اطلاعات ناقص و گاه نادرست رنج می برد که خوشبختانه با راه اندازی و تکمیل سامانه سنهاب، با شتاب قابل قبولی در مسیر اطلاع رسانی شفاف به بیمه گذاران حرکت می کند و شرکت های بیمه نیز از این شفافیت اطلاعات سود می برند.

سامانه سنهاب ( سامانه نظارت و هدایت الکترونیکی بیمه) هم اکنون به نشانی www.centinsur.ir برای اطلاع از آخرین وضع بیمه ای مردم قابل دسترسی است.

نظر شما