مدیر عامل بانک مسکن :

بخش مسکن و ساختمان از مولفه‌های مهم رونق اقتصادی است

۱۳۹۳/۰۱/۳۰ - ۲۲:۵۳:۴۶
کد خبر: ۱۸۰۹۸۲
بخش مسکن و ساختمان از مولفه‌های مهم رونق اقتصادی است
افزایش سقف فردی تسهیلات مسکن از سوی بانک مسکن نقش بسزایی در رشد بخش مسکن دارد

افزایش سقف فردی تسهیلات مسکن از سوی بانک مسکن نقش بسزایی در رشد بخش مسکن دارد

به گزارش خبرگزاری برنا قائم مقام بانک مرکزی در جمع مدیران ارشد بانک مسکن تصریح کرد: افزایش سقف فردی تسهیلات مسکن از سوی بانک مسکن نقش بسزایی در رشد بخش مسکن داشته و در تحرک فعالیت های ساخت و ساز و معاملات مسکن موثر است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی بانک مسکن، دکتر کمیجانی قائم مقام بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران که در اولین همایش مدیران ارشد بانک مسکن در سال جاری سخن می‌گفت، با اشاره به اهمیت بخش مسکن در رونق اقتصاد کشور گفت: رونق بخش مسکن باعث رشد اقتصادی و ایجاد فرصت‌های شغلی خواهد شد که در شرایط فعلی اقتصاد از اولویت‌ها و سیاست‌های اقتصادی دولت تدبیر و امید است.

وی با بیان عملکردی از بخش‌های مختلف اقتصادی کشور افزود: آنچه که در سطح اقتصاد کلان در جامعه با آن روبرو بوده و افق‌هایی را می‌توانیم برای آن ترسیم کنیم، آن است که متغیرهای اقتصادی در نیمه دوم سال 1392 حکایت از آن دارد که اقتصاد از وضعیت رکودی خارج می‌شود. بخش مسکن یکی از محورهای اصلی اقتصاد جامعه و موتور محرکه افزایش رشد اقتصادی است و شتاب در فعالیت‌های مسکن در سرعت گیری رشد اقتصاد کشور نقش موثری را داراست.

دکتر کمیجانی با بیان اینکه گرچه سهم مستقیم بخش مسکن از GDP کم است، ولی با ارتباطات پسین و پیشین آن با سایر بخش‌های اقتصاد در جهت‌دهی فعالیت‌های اقتصادی کشور نقش معناداری دارد و در افزایش سرمایه گذاری و اشتغال سهم قابل توجهی دارد.

قائم مقام بانک مرکزی در این خصوص یادآور شد: افزایش سقف فردی تسهیلات مسکن از سوی بانک مسکن که مورد تصویب شورای محترم پول و اعتبار قرار گرفته و در مرحله اجرا می‌باشد، در رونق بخشی فعالیت‌های اقتصادی به ویژه در شهرهای کوچک و متوسط موثر خواهد بود.

وی در ادامه با اشاره به تلاش مدیریت و کارکنان بانک مسکن در اجرای پروژه مهم مسکن مهر در تامین سرپناه برای اقشار کم درآمد جامعه، از تلاش آنها در اجرای این طرح ملی قدردانی کرده و بر برنامه‌ریزی‌ لازم به منظور تکمیل پروژه‌های باقیمانده طرح مسکن مهر با استفاده از ابزارهای تامین مالی مناسب و بدون اتکا به منابع بانک مرکزی تاکید کرد.

دکتر کمیجانی همچنین ایجاد و فراهم کردن زیرساخت های لازم مثل آب، برق، گاز و سایر تسهیلات رفاهی در زمان تحویل واحدهای مسکن مهر را از اولویت‌های اقدامات در این زمینه برشمرد.

دکتر محمدهاشم بت شکن مدیرعامل بانک مسکن نیز طی سخنانی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری در خصوص سیاست‌های اقتصاد مقاومتی به بیان محورهای مورد نظر در اجرای این سیاست‌ها در جامعه پرداخت.

وی حمایت از تولید ملی، افزایش و ارتقای سطح بهره‌وری در همه ابعاد، داشتن برنامه‌های مجاهدانه و مدیریت جهادی و ... را از مهم‌ترین پیش‌نیازهای اقتصاد مقاومتی برشمرد.

دکتر بت شکن نقش بخش مسکن و ساختمان را در تحقق اقتصاد مقاومتی، مهم عنوان کرد و گفت: این بخش همواره یکی از مولفه‌های خروج از رکود و چراغ حرکت به سمت رونق اقتصادی است.

وی در ادامه مطالب خود به بیان عملکرد بانک مسکن در بخش‌های مختلف به خصوص مسکن مهر پرداخت و بر تسریع در روند فروش اقساطی کردن پروژه‌های مسکن مهر تاکید کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز