نعمت زاده:

سرمایه گذاری در کشور با نگاه صادرات محور انجام شود

۱۳۹۳/۱۲/۲۲ - ۱۲:۳۷:۰۳
کد خبر: ۲۶۹۲۸۶
سرمایه گذاری در کشور با نگاه صادرات محور انجام شود
نعمت زاده: سرمایه گذاریهای صنعتی در کشور باید با نگاه صادرات محور انجام شده تا مسیر توسعه صادرات هموار شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه باید سرمایه‌گذاری‌های مشترکی در راستای ایجاد واحدهای تولیدی در کشورهای همسایه انجام شود گفت: با این کار مسیر توسعه صادرات هموارتر خواهد شد.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری برنا، محمدرضا نعمت زاده در حاشیه بازدید از واحدهای صنعتی استان کرمانشاه اظهار کرد: سرمایه گذاریهای صنعتی در کشور باید با نگاه صادرات محور انجام شود.

وی با بیان اینکه استانهای مرزی مانند کرمانشاه در این راستا پتانسیل و ظرفیت بالایی دارند، گفت: با توجه به سهولت دسترسی استانهای مرزی به بازارهای خارجی باید سرمایه گذاری صنعتی صادرات محور در این استانها رونق بگیرد.

نعمت زاده در ادامه افزود: همچنین باید سرمایه گذاریهای مشترکی در راستای ایجاد واحدهای تولیدی در کشورهای همسایه انجام شود که این کار مسیر توسعه صادرات را هموارتر می کند.

وی همچنین با تاکید بر جلوگیری از خام فروشی مواد معدنی، گفت: در گذشته معادن بدون هماهنگی واگذار می‌شد که در حال حاضر سیاست این است که زنجیره ای از فعالیت‌های معدنی از استخراج تا تولید خصوصا در بخش معادن فلزی ایجاد شود.

وی مهمترین راه جلوگیری از خام فروشی مواد معدنی را ایجاد صنایع مرتبط دانست.

نعمت زاده در ادامه با اشاره به بازدیدهایی که از واحدهای صنعتی استان کرمانشاه داشت، گفت: واحد پتروشیمی پلیمر کرمانشاه یک واحد موفق است که با ظرفیت کامل کار می کند و عمده تولید آن نیز صادر می‌شود.

وی همچنین با اشاره به فعال شدن شرکت کاشی بیستون که 17 سال غیرفعال بود، گفت: مدیرعامل بانک صنعت و معدن جهت حل مشکلات مالی این واحد قول مساعد داده است.

نعمت زاده به بازدید از واحد تولید اسیدسیتریک کرمانشاه نیز که غیرفعال است اشاره کرد و گفت: با پیگیریهای انجام شده این واحد پس از 5 سال توقف در حال بازسازی است و امیدواریم ظرف دو ماه آینده مجدد به تولید برسد و حمایت کنیم که تولید آن ادامه داشته باشد تا هم نیازهای داخلی را تامین کند و هم صادرات داشته باشد.

وی با بیان اینکه استان کرمانشاه ظرفیت خوبی در حوزه سنگ‌های معدنی ساختمانی و تزیینی دارد، گفت: واحدهای کوچک موجود در استان توان حضور در بازارهای خارجی را ندارند، لذا باید این واحدها تجمیع شده و واحد بزرگ صادراتی سنگ در کرمانشاه ایجاد شود.

نعمت زاده در پایان افزود: در مجموع استان کرمانشاه بدلیل مرزی بودن ظرفیت مناسبی جهت توسعه تولیدات صادرات محور و حضور در بازار کشور همسایه دارد و باید از این پتانسیل استفاده کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز