وزیر امور اقتصادی و دارایی:

جهاد اقتصادی اندیشه استفاده صحیح از منابع است

۱۳۹۰/۰۱/۱۹ - ۱۳:۲۰:۰۰
کد خبر: ۳۳۸۰۵
جهاد اقتصادی اندیشه استفاده صحیح از منابع است
وزیر امور اقتصادی و دارایی جهاد اقتصادی را گذشت، انگیزه و اندیشه صحیح از منابع اعلام كرد و گفت: در دور چهارم سفرهای استانی هیأت دولت روش كار تغییر خواهد كرد.

به گزارش سرویس اقتصادی برنا، "سید شمس الدین حسینی" در سومین دور سفرهای استانی هیأت دولت به استان كرمانشاه با حضور در جلسه شورای اداری شهرستان سرپل ذهاب، جهاد اقتصادی را گذشت، انگیزه و اندیشه صحیح از منابع اعلام كرد و اظهارداشت: مناطق مرزی به دلیل دروازه گفتگو و حصار صیانت از مملكت از اولویت بیشتری برخوردار می باشند.

وی افزود: شأن شورای اداری یك شهرستان شأن هیأت دولت را دارد و همزمان با سفر ریاست جمهوری در 14 شهرستان این استان جلسات شورای اداری تشكیل می شود كه ماحصل این جلسات در هیأت مطرح خواهد شد.

حسینی گفت: در سفرهای استانی گاهی خواسته ها بیشتر از توانایی های ماست و لیستی از پروژه ها و طرح ها به ما معرفی و پیشنهاد می شود و ما تلاش می كنیم بیشترین خواسته ها را برآورده نماییم و معنی جهاد اقتصادی نیز همین می باشد.

وی با اشاره به بودجه عمرانی 126 میلیارد ریالی این شهرستان برای اجرای 160 طرح عمرانی بیان کرد: با محاسبه 44 هزار و 500 تومانی یارانه دولت به جمعیت 85 هزار نفری این شهرستان و جذب 45 هزار میلیارد تومان از این محل كه 4 برابر بودجه عمرانی این شهرستان می باشد می توان از طریق پس انداز 50 درصد مبلغ یارانه ها توسط مردم از طریق شبكه بانكی در جهت توسعه و شكوفایی این شهرستان اقدامات بسیار مناسبی انجام داد.

وزیر اقتصاد با تعبیر جهاد اقتصادی به اندیشه اقتصادی تاكید كرد: باید تلاش كنیم از دارایی های خود در جهت حل مشكلات استفاده كنیم و توزیع عادلانه درآمد و منابع نیز اینگونه باید انجام شود.

حسینی با اشاره به قرار داشتن این شهرستان در مسیر زائرین كربلا اظهار داشت: این امر نشان می دهد كه شهرستان سرپل ذهاب شهرستان متروكی نیست و همین امر می تواند باعث رونق منطقه شود.

وی با اشاره به سخنان رهبر فرزانه انقلاب در ابلاغیه سیاستهای اصل 44 قانون اساسی در خصوص اینكه اگر همه امكانات كشور در بخش انرژی صرف شود مشكل حل نمی شود و باید مردم و بخش خصوصی را جذب كرد، تاكید كرد: منطقه سر آبگرم كه از جاذبه های شهرستان می باشد می تواند به واسطه معرفی و تجهیز بهترین منطقه گردشگری باشد.

وزیر اقتصاد گفت: در سال جهاد اقتصادی باید جهاد در اندیشه، اعمال، رفتار و حتی گفتار ما با استفاده از بیشترین داشته ها و صرفه جویی و استفاده صحیح از منابع و نیز معرفی جاذبه ها را سرلوحه كارمان قرار دهیم .

حسینی تاكید كرد: در دور چهارم سفرهای استانی هیأت دولت روش كار تغییر خواهد كرد و تلاش خواهیم كرد مصوباتی كه در سه دوره قبل به تصویب رسید به سرانجام برسد.

وی در پایان گفت: سال جهاد اقتصادی را نباید سال دولت معرفی كنیم و این سال متعلق به همه مردم است و ابراز امیدواری كرد سال 1390 را با توفیقات بیشتری در حوزه اقتصادی پشت سر بگذاریم.

نظر شما