وزیر مسكن و شهرسازی خبر داد

توازن عرضه و تقاضای مسكن تا پایان دولت دهم

۱۳۹۰/۰۱/۲۰ - ۱۸:۱۰:۰۰
کد خبر: ۳۴۳۱۳
توازن عرضه و تقاضای مسكن تا پایان دولت دهم
وزیر مسكن و شهرسازی گفت: با اجرای سیاست های كنونی دولت در بخش مسكن، تا پایان دولت دهم شاهد توازن خوبی در بازار عرضه و تقاضای آن باشیم.

به گزارش سرویس اقتصادی برنا، علی نیكزاد در حاشیه بازدید از پروژه های مسكن مهر استان مركزی با بیان اینكه دولت نهم بخش مسكن را با كسری 5/1 میلیون واحدی تحویل گرفت ، اظهارداشت: دوران دولت های نهم و دهم در حقیقت پرمتقاضی ترین زمان ممكن بخش مسكن محسوب می شود تا جایی كه بررسی هرم سنی ومیزان ازدواج ها ادامه چنین روندی را تا سال 93 نشان می دهد.

وی با تاكید برعزم و اراده جدی دولت و همراهی مجلس برای پاسخگویی به نیاز مسكن در كشور گفت: طی سالجاری تعداد واحدهای مسكونی در دست ساخت به 2 میلیون و 600 هزار واحد می رسد كه از این تعداد 800 هزار واحد در روستاها، 240 هزار واحد در شهرهای زیر 25 هزار نفر، 970 هزار واحد در شهرهای بالای 25 هزار نفر، 370 هزار واحد در شهرهای جدید و 250 هزار واحد مسكونی نیز در بافت های فرسوده سراسر كشور ساخته می شوند.

وزیر مسكن و شهرسازی با اشاره به افتتاح 440 هزار واحد مسكونی طی سال گذشته، از به بهره برداری رسیدن 500 هزار واحد مسكونی دیگر تا پایان شهریور ماه امسال خبر داد و گفت: با مساعدت های دولت در واگذاری زمین رایگان، ارائه تسهیلات قرض الحسنه، تأمین تأسیسات زیربنایی و ساخت فضاهای روبنایی امیدواریم تا پایان دولت دهم عرضه و تقاضای مسكن در كشور به توازن مطلوبی برسد.

وی به روند مطلوب ساخت واحدهای مسكونی مهر در استان مركزی اشاره كرد وافزود: در حال حاضر 52500 واحدمسكونی در استان مركزی ساخته می شود كه از این تعداد 19 هزار واحد در روستاها و مابقی در شهرهای این استان در دست ساخت هستند.

نیكزاد با بیان اینكه به متقاضیان نوسازی واحدهای مسكونی در روستاهای استان 10 میلیون تسهیلات قرض الحسنه پرداخت می شود،‌اظهار داشت: در شهرها نیز افراد واجد شرایط برای ثبت نام در طرح مسكن مهر می توانند به سازمانهای مسكن و شهرسازی در شهرهای بالای 25 هزار نفر و به دفاتر بنیاد مسكن انقلاب اسلامی در شهرهای زیر 25 هزار نفر مراجعه كنند.

وزیر مسکن بر تأمین تأسیسات زیربنایی و ساخت فضاهای روبنایی در پروژه های مسكن مهر تأكید كرد و گفت: ساخت مساجد به طور كامل و ساخت مدارس براساس توافق انجام شده با وزارت آموزش و پرورش تا مرحله ساخت اسكلت بر عهده وزارت مسكن و شهرسازی است.

نظر شما