مدیركل دفتر صنایع‌معدنی وزارت ‌صنایع و معادن ‌خبرداد

اجرای طرح مطالعات امكان‌سنجی صنایع معدنی

۱۳۹۰/۰۱/۲۰ - ۱۸:۵۹:۰۰
کد خبر: ۳۴۳۵۱
اجرای طرح مطالعات امكان‌سنجی صنایع معدنی
مدیر‌كل دفتر صنایع‌معدنی وزارت ‌صنایع و معادن از ‌اجرای طرح مطالعات امكان‌سنجی، با هدف ایجاد فرصت‌های سرمایه‌گذاری‌ ‌جدید در صنایع‌معدنی خبر داد.

به گزارش سرویس اقتصادی برنا، "محمد ‌فاطمیان" از ‌اجرای طرح مطالعات امكان‌سنجی، با هدف ایجاد فرصت‌های سرمایه‌گذاری‌ ‌جدید در صنایع‌معدنی خبر داد و اظهارداشت: ‌این طرح ‌مطالعاتی ‌تاكنون 40 درصد ‌پیشرفت ‌فیزیكی داشته است و تا ‌پایان خرداد امسال به ‌پایان می‌رسد.

‌وی گفت: با توجه به ‌نیاز وزارت ‌صنایع و معادن ‌برای سرمایه‌گذاری‌های ‌جدید در حوزه صنایع‌معدنی با ‌همكاری دانشگاه ‌صنایع و معادن ‌ایران طرح مطالعات امكان‌سنجی و پیش‌امكان‌سنجی در حال انجام است.

‌فاطمیان ادامه داد: پس از اتمام ‌این مطالعات پروژه ‌جدیدی ‌برای ‌شناسایی ‌فناوری و دانش ‌فنی ‌جدید با توجه به قانون ‌هدفمندی یارانه‌ها و ‌برقراری ارتباط زنجیره‌ای از ‌اكتشاف تا ‌فراوری انجام خواهد شد.

مدیر‌كل دفتر صنایع‌معدنی وزارت ‌صنایع و معادن افزود: هدف از ‌اجرای ‌این مطالعات ‌ایجاد سرمایه‌گذاری‌های ‌جدید در بخش صنایع‌معدنی ، ‌تدوین ‌استراتژی ‌تولید و برنامه‌های ‌عملیاتی صادرات در ‌صنایع منتخب ‌معدنی و انجام مطالعات ‌كاربردی در ‌چگونگی شكل‌دهی تشكل‌های ‌جدید در صنایع‌معدنی فاقد ‌تشكل است.

‌وی ادامه داد: انجام مطالعات امكان‌سنجی و ‌كاربردی در ‌تشكیل ‌هولدینگ‌های ‌صادراتی در صنایع‌معدنی و انجام مطالعات ‌كاربردی در ‌تهیه مدل‌های ‌اقتصادی و ‌ریاضی از ‌دیگر اهداف ‌این پروژه است.

‌فاطمیان با ‌بیان ‌اینكه ‌تدوین ‌استراتژی و برنامه‌های ‌عملیاتی صنایع‌معدنی منتخب، مطالعات ‌پیش امكان‌سنجی و مطالعات ‌تكمیلی سه محور ‌اصلی فعالیت‌های امكان‌سنجی است افزود: هم ‌اكنون ‌این مطالعات در ‌صنایع مس و پایین‌دستی،‌صنایع سرب و ‌روی ،‌تامین قراضه صنعت فولاد، مس و ‌آلومینیوم ، صنعت ‌چینی(‌تولید ظروف ‌چینی)،صنعت ‌شیشه و صنعت سنگ‌های ‌قیمتی و نیمه‌قیمتی در حال انجام است.

مدیر‌كل دفتر صنایع‌معدنی وزارت ‌صنایع و معادن به مطالعات ‌پیش امكان‌سنجی ‌نیز اشاره ‌كرد و گفت: ‌این مطالعات ‌برای ‌شناسایی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در همه رشته‌های صنایع‌معدنی با توجه به ‌مزیت و ‌پتانسیل مناطق ‌كشور انجام می‌شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز