معاون اول رییس جمهور:

ایران در برداشت منابع مشترک از همسایگان جلو می افتد

۱۳۹۰/۰۱/۲۶ - ۱۶:۴۴:۰۰
کد خبر: ۳۶۵۴۱
ایران در برداشت منابع مشترک از همسایگان جلو می افتد
رحیمی با بیان اینکه در آینده اسناد محرمانه تحریم های ظالمانه علیه ایران افشا می شود، گفت: ثابت می کنیم که چقدر خوب از عهده تمامی این تحریم ها برآمده ایم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی برنا،" محمدرضا رحیمی" معاون اول رییس جمهوری در مراسم افتتاح شانزدهمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز و پتروشیمی، اظهارداشت: از سال گذشته تا کنون پیمانکاران خارجی به سبب وجود فشارهای زیادی که از سوی دولت ظالم و زورگوی امریکا به کشور ما وارد شده محل کار خود را ترک کرده اند به همین دلیل گسترده فازهای پارس جنوبی به پیمانکاران داخلی سپرده شده تا ظرف 35 ماه تمام این فازها از مرحله استخراج گاز در عمق دریا تا مراحل بعدی عملیاتی شوند و اکنون نیز توانسته ایم گاز حاصل از این استخراج را به برخی از کشورهای همسایه با قیمت بهتر بفروشیم.

وی افزود: کشورها از منابع مختلفی برخوردارند که وجود این منابع دلیل خوبی برای تعامل کشورها با یکدیگر است.

معاون اول رییس جمهور با بیان اینکه ایران سرزمینی آرام با مردمی خون گرم و بزرگ است، گفت: به شرکت های داخلی توصیه می کنم که با شرکت ها و کشورهای خارجی که در نمایشگاه حضور یافته اند قرارداد همکاری ببندند.

رحیمی ادامه داد: کشورهای زورگو ایران را مورد تحریم هایی سبک و مضحک قرار داده اند به عنوان نمونه به هواپیماهای مسافربری ایران در اروپا سوخت نمی دهند با این حال مدعی رعایت حقوق بشر هستند.

وی با بیان اینکه در آینده اسناد محرمانه تحریم های ظالمانه علیه ایران افشا می شود، گفت: ثابت می کنیم که چقدر خوب از عهده تمامی این تحریم ها برآمده ایم.

معاون اول رییس جمهوری با تأکید بر اینکه ایران در برداشت منابع مشترک از همسایگان جلو می افتد، تصریح کرد: اکنون همه میادین نفتی خود را به پیمانکاران داخلی داده ایم و شرکت های خارجی می توانند در صورت تمایل با شرکت های ایرانی همکاری کنند.

رحیمی از وزیر نفت خواست تا در حین مراسم افتتاح نمایشگاه نفت، حضور مخترعین و نوآوران در صنعت نفت را مورد رأی گیری قرار دهند تا اختراعات و نوآوری ها به خط تولید وارد شوند.

وی خطاب به تولید کنندگان داخلی گفت: بهتر است قیمت اجناس تولیدی خود را گران تر از نمونه های خارجی قرار ندهید تا در بازار حضور موفق تری داشته باشید اما هر کجا که با مشکل مواجه شدید نامه ای به دفتر من بنویسید و در آن ذکر کنید که مطابق صحبت های انجام شده در مراسم افتتاحیه نمایشگاه شانزدهم نفت کار شما با پیشرفت همراه نبوده و با مشکل مواجه شده است تا بلافاصله مورد بررسی قرار گیرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز