وزیر صنایع ومعادن:

معدن مس چهل كوره پرعیارترین معدن مس كشور است

۱۳۹۰/۰۱/۲۶ - ۱۷:۰۲:۰۰
کد خبر: ۳۶۵۴۷
معدن مس چهل كوره پرعیارترین معدن مس كشور است
معدن مس چهل كوره با عیار متوسط 3/1درصدبه عنوان پرعیارترین معدن مس كشور با حضور وزیر صنایع و معادن به بهره برداری رسید.

به گزارش سرویس اقتصادی برنا، "علی اكبر محرابیان" وزیر صنایع و معادن، همزمان با سفر هیات دولت به استان سیستان و بلوچستان در مراسم بهره برداری از معدن مس چهل كوره گفت: عیار كانسنگ مس قابل استخراج از این معدن حداقل دو برابر متوسط عیار سایر معادن مس موجود در كشور است؛ به طوری كه عیار معدن مس چهل كوره 3/1 درصد است درحالی كه عیار سایر معادن مس كشور متوسط 6/0 درصد است.

وی ادامه داد: علاوه بر این معدن عملیات اكتشافی در سه نقطه دیگر استان سیستان و بلوچستان در حال انجام است كه به زودی به نتیجه خواهد رسید و زمینه مناسبی برای اشتغال بسیاری از جوانان این منطقه را بوجود خواهد آورد.

بنا براین گزارش، همزمان با بهره برداری از معدن مس چهل كوره كلنگ احداث یك كارخانه 17 هزارتنی كنسانتره مس نیز از سوی وزیر صنایع و معادن به زمین خورد.

وزیر صنایع و معادن در خصوص بهره برداری از این كارخانه، اظهار داشت: با تمهیداتی كه در نظر گرفته شده است عملیات احداث این كارخانه ظرف 18 تا 24 ماه آینده به پایان خواهد رسید.

وی با اشاره به برنامه های وزارت صنایع و معادن برای جلوگیری از متروكه شدن معادن گفت: اگر برای معدنی پروانه بهره برداری صادر شده باشد اما بهره بردار آن یك مدت چند ماهه در بهره برداری تعلل كند او را خلع صلاحیت كرده و معدن را به بهره بردار دیگری واگذار می كنیم.

محرابیان تاكید كرد: فعالان معدنی منطقه در اولویت واگذاری خواهند بود تا دیگر شاهد هیچ معدن متروكه‌ای در كشور نباشیم.

به گفته وی، فقط در دو سال اخیر بیش از 700 معدن متروكه از همین طریق واگذار شده است.

وزیر صنایع و معادن در ادامه با اشاره به رشد 6 برابری سرمایه گذارری در استان سیستان و بلوچستان در دولت نهم و دهم ،گفت: به زودی كلنگ احداث یك واحد بزرگ فولادی نیز در این استان به زمین خواهد خورد.

محرابیان با اشاره به اینكه پیش از این نیز یك واحد سیمانی در سیستان و بلوچستان به بهره‌برداری رسیده و یك واحد دیگر هم در حال ساخت است خاطر‌نشان كرد: با فعالیت دو صنعت بالادستی فولاد وسیمان در این منطقه به زودی شاهد توسعه بسیاری از صنایع پایین دستی در این منطقه خواهیم بود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز