وزیر بازرگانی و صنایع کردستان عراق:

عراق مایل به توسعه روابط تجاری با ایران است

۱۳۹۰/۰۲/۲۹ - ۱۶:۴۷:۰۰
کد خبر: ۴۹۳۵۶
عراق مایل به توسعه روابط تجاری با ایران است
سینان چلبی، گفت: اقلیم کردستان عراق مایل به توسعه همکاری‌های تجاری با ایران است و طرح راه‌سازی اربیل تا حاج‌عمران نیز با همین هدف اجرایی می شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی برنا، ششمین نمایشگاه جمهوری اسلامی ایران در عراق آغاز به کار کرد.

در این همایش، حمید صاف‌دل، سرپرست پیشین سازمان توسعه تجارت ایران با سینان چلبی، وزیر بازرگانی و صنایع اقلیم کردستان عراق، دیدار کرد و ضمن اظهار امیدواری برای فراهم شدن زمینه ارایه خدمات فنی و مهندسی ایرانی در منطقه کردستان عراق، گفت: همکاری های مسوولان اقلیم کردستان عراق برای برگزاری نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران در اربیل عراق، قابل تقدیر است چراکه ایران نیز زمینه‌های مختلف را برای حضور تجار و بازرگانان ایرانی در کشورهای مختلف دنیا فراهم کرده است.

وی، با تاکید بر لزوم گسترش همکاری‌های اقتصادی بین دو طرف، اظهار داشت: ایران در عرصه‌های مختلف به دستاوردهای و تکنولوژی‌های قابل توجهی دست یافته و اکنون آماده گسترش همکاری‌ها با کشور عراق است.

صاف‌دل، با اشاره به حضور مهندسان ایرانی در کشور عراق و بسیاری از کشورهای دنیا، خواستار ایجاد شرکت‌های حمل و نقل مشترک برای تسهیل در امر تجارت شد و برای آموزش کارکنان اداره استاندارد اقلیم کردستان عراق و همچنین ارایه آموزش‌های بانکی به آنها اعلام آمادگی کرد.

تاکید وزیر بازرگانی عراق بر لزوم گسترش همکاری های تجاری میان ایران و عراق

سینان چلبی، وزیر بازرگانی و صنایع اقلیم کردستان عراق، نیز برگزاری نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران در اربیل را فرصت مناسبی برای فعالین بخش خصوصی در جهت معرفی کالا و خدمات تولیدی خود دانست و افزود: این نمایشگاه می‌تواند پل دوستی بین مردم دو منطقه باشد.

وی بر افزایش حجم تبادلات اقتصادی میان جمهوری اسلامی ایران و اقلیم کردستان عراق تاکید کرد و گفت: برای تسهیل در امر تجارت، اقلیم کردستان عراق پروژه‌های متعددی را اجرا می کند که از جمله آن می‌توان به پروژه راه‌سازی در مسیر اربیل تا مرز حاج عمران اشاره کرد.

چلبی خاطرنشان كرد: آذربایجان غربی می‌تواند به عنوان محور توسعه همکاری‌های بین دو كشور نقش مهمی را ایفا کند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز