علی آبادی در مراسم معارفه خود:

برنامه های تعیین شده نظام در نفت را اجرایی می کنم

۱۳۹۰/۰۳/۱۶ - ۱۸:۱۷:۰۰
کد خبر: ۵۴۵۳۴
برنامه های تعیین شده نظام در نفت را اجرایی می کنم
محمد علی آبادی با بیان اینکه نیامده‌ام که برای نفت برنامه ریزی کنم، گفت: برنامه های تعیین شده نظام در نفت را اجرایی می کنم و امیدوارم با صمیمیت، باری از دوش کشور بردارم.
به گزارش خبرنگار اقتصادی برنا، "محمد علی آبادی" سرپرست جدید وزارت نفت در مراسم معارفه خود که امروز با حضور معاون اول رییس جمهور برگزار شد، اظهارداشت: در طول سال‌های دفاع مقدس در جبهه های نبرد حق علیه باطل حضور داشتم و شاهد آن بودم که تلاشگران صنعت نفت حتی یک لحظه اجازه قطع صادرات نفت را ندادند.

وی با بیان اینکه خانواده نفت بسیار بزرگ و منسجم است، ادامه داد: در سال 1354 هنگام اجرای مخازن کن در تهران برای نخستین بار با صنعت نفت آشنا شدم و در طول دوران جنگ نیز هرگاه نفت مورد هجوم دشمن قرار می گرفت کارکنان نفت و سربازان گمنام این نظام در برابر این هجوم ها مقاومت می کردند.

سرپرست وزارت نفت یکی دیگر از سوابق اجرایی خود را بر عهده گرفتن معاونت عمران و ساختمان بنیاد مستضعفان اعلام کرد و گفت: در آن زمان شاهد اجرای شبکه گاز در سراسر کشور بودیم و تعداد زیادی از پروژه های نفت و گاز را نیز بر عهده داشتیم.

علی آبادی ادامه داد: یکی از دوستان، درباره برنامه‌های بنده برای وزارت نفت سوال کرد اما به او و شما نیز یادآور می شوم که این یک سوال انحرافی است زیرا نفت با این گستردگی هنوز بی برنامه نبوده و من نیز نیامده‌ام که برای آن برنامه ریزی کنم زیرا این برنامه از سوی نظام در قالب سند چشم انداز و در بخش های میانی تعیین شده و ما تنها اجرا کننده آن هستیم.

وی با بیان اینکه وزیران پیشین نفت افراد توانمندی بودند، گفت: من نیز دنباله رو آنها خواهم بود و از فعالیت های آقای میرکاظمی که همواره از علاقمندان به انقلاب بودند نیز تشکر می کنم زیرا در زمان وزارت خود تلاش فراوانی برای پیشرفت این صنعت به خرج دادند که مدیران نفتی نیز این کوشش را تایید می کنند.

سرپرست وزارت نفت با تاکید بر اینکه اهل سخنرانی نیست و برنامه های خود را در مرحله عمل اجرایی می کند گفت: نفت محل تامین منابع مالی کشور است و باید به رشد صعودی صادرات غیرنفتی توجه کنیم و امیدواریم روزی برسد که نفت را برای دستیابی به آرزوهای بزرگتر مانند تحقق جامعه اسلامی جهانی استفاده کنیم.

علی آبادی ادامه داد: تلاش می کنم از صحبت‌های رهبر حکیم انقلاب درباره صنعت نفت بیشترین استفاده را ببرم و خدمات ارزشمندی نیز ارایه دهم همچنین پیشرفت در میادین مشترک مانند پارس جنوبی از جمله طرح های جدی است که آنرا دنبال خواهم کرد.

سرپرست وزارت نفت در پایان با بیان اینکه منابع مالی داخلی و خارجی از بحث های مهمی هستند که لازم است با قدرت پیگیری شوند اظهار داشت: من را هم یکی از خودتان بدانید زیرا کسی هستم که می خواهم با صمیمیت کار کنم و باری از دوش کشور بردارم.

گزارش تصویری مراسم تودیع "مسعود میرکاظمی" وزیر سابق نفت و "محمد علی آبادی" سرپرست وزارت نفت را در اینجا مشاهده کنید.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز