معاون امور صنایع واقتصادی وزارت صنایع ومعادن:

ممنوعیتی برای واردات خودرو وجود ندارد

۱۳۹۰/۰۳/۱۸ - ۱۷:۰۴:۰۰
کد خبر: ۵۵۳۲۴
ممنوعیتی برای واردات خودرو وجود ندارد
معاون وزیر صنایع ومعادن با اعلام اینکه در سال جاری هیچ ممنوعیتی برای واردات خودرو وجود ندارد، گفت: موتور و محرك اقتصاد كشور صنعت آن كشور است.

به گزارش سرویس اقتصادی برنا به نقل از وزارت صنایع ومعادن، " افشین روغنی" در جلسه ویژه ستاد تسهیل امور پشتیبانی واحدهای تولیدی و شهرك‌های صنعتی در استان زنجان، اظهارداشت: در سال جاری هیچ ممنوعیتی در بحث واردات خودرو نداریم، فقط یك انضباط و نظم در بحث خدمات پس از فروش اجرا شده است و وارد كنندگان موظف هستندیا خود خدمات پس از فروش را بر عهده گیرند و یا بخشی را به عنوان مجری امور خدمات پس از فروش برای خریدارها معرفی كنند.

وی افزود: با توجه به بحث هدفمندسازی یارانه‌ها، بسته‌های حمایتی دولت در بخش‌های مختلف صنایع متفاوت است و تاكنون 23 رشته در صنعت به عنوان رشته‌های تاثیرپذیر و آسیب‌پذیر شناخته شده و از بسته‌های حمایتی دولت استفاده می‌كنند.

روغنی گفت: قبل از اجرای قانون هدفمندسازی یارانه ها تحقیقات گسترده ای بر روی واحدهای تولیدی انجام شده بود و از 143 رشته صنعتی از 23 رشته صنعتی حمایت می شود.

معاون امور صنایع واقتصادی وزارت صنایع و معادن با بیان اینکه در سال 89 ستاد تسهیل 43 نشست در تمامی استانهای كشورداشته است، بیان کرد: این مصوبات برای روان‌سازی و تسهیل در كار واحدهای تولیدی هر هفته در سه استان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینكه امروز ستاد تسهیل به‌ طور همزمان در استان‌های كرمانشاه، قزوین و زنجان تشكیل شده است، افزود: تاكنون ستاد تسهیل در 21 استان كشور تشكیل شده است.

روغنی با بیان اینکه در دور ویژه با 4 هزار متقاضی جدید ملاقات حضوری شده و بیش از2 هزار مصوبه صادر شده است، اظهارداشت: مهم‌ترین كار دور ویژه ستاد تسهیل، رسیدگی به كار، چگونگی روند اجرای برنامه‌های تصویب شده در دور قبل، بررسی تاثیر هدفمندسازی یارانه‌ها در واحدهای تولیدی و ثبت متقاضیان جدید در همه استان‌هاست.

معاون امور صنایع وزارت صنایع و معادن در بخش دیگری از سخان خود گفت: موتور و محرك اقتصاد كشور صنعت آن كشور است، بنابراین صنعت باید پیشگام باشد تا بخش‌های دیگرنیزدر آن كشور تحرك داشته باشند.

وی تصریح كرد: سهم صنعت نسبت به سایر بخش‌ها در اشتغال بالا است و این یعنی توسعه صنعت نسبت به سایر بخش‌ها بیشتر است و رویكرد دولت درادغام دو وزارتخانه، گسترش صادرات تولیدات داخلی است.

روغنی ادامه داد: صنعت از سهم قابل ملاحظه ای درزمینه اشتغالزایی و پویایی اقتصاد كشور برخوردار است وجود تكنولوژی های پیشرفته در صنایع كشور بستر مناسبی برای ایجاد انگیزه و رقابت محصولات تولیدی فراهم می سازد.

معاون وزیر صنایع ومعادن در خصوص ستاد سرمایه‌گذاری در وزارت صنایع و معادن گفت: این ستاد در اواخر سال 89 و اوایل سال ‌جاری با عضویت تعدادی از معاونان وزارت صنایع و معادن تشكیل شد تا وظایف و مسئولیت‌های وزارتخانه با اهتمام بیشتری انجام دهد.
وی با اشاره به اینكه طرح فراز یكی از طرح‌های مهم دولت است، یادآور شد: در سال جاری 30 هزار میلیارد تومان برای این طرح در وزارت سرمایه‌گذاری شده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز