برای هشتمین بار پیاپی

سهمیه های تولید اوپک تثبیت شد

۱۳۹۰/۰۳/۱۸ - ۲۳:۱۹:۰۰
کد خبر: ۵۵۴۵۰
سهمیه های تولید اوپک تثبیت شد
دبیرکل سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) اعلام کرد: اعضای این سازمان سقف تولید خود را در نشست امروز (چهارشنبه 18 خرداد) تغییر ندادند.

به گزارش سرویس اقتصادی برنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، "عبدالله سالم البدری" دبیرکل سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک)، اظهارداشت: در نشست امروز این سازمان در کیتو وین اتریش، کشورهای عضو تصمیم گرفتند سهمیه های تولید خود را بدون تغییر حفظ کنند.

گفتنی است، یکصد و پنجاه و نهمین نشست اوپک، ساعتی پیش در مقر دائمی این سازمان در شهر وین اتریش به پایان رسید.

تصمیم برای تثبیت سهمیه های تولید اوپک در حالی گرفته شد که برخی از اعضای اوپک حوزه خلیج فارس و در راس آن ها عربستان خواهان افزایش سهمیه های تولید بودند، اما در این میان نمایندگان کشورهای الجزایر، آنگولا، ونزوئلا، اکوادور، عراق و ایران خواهان تثبیت سهمیه های تولید بودند.

البدری با اشاره به اینکه متاسفانه اعضای اوپک هم اکنون قادر به اجماع درباره افزایش یا کاهش سهمیه های تولید نیستند، گفت: نشست آینده اوپک اواسط دسامبر در وین اتریش برگزار می شود.

اعضای اوپک که بیش از یک سوم نفت خام جهان را تولید می کنند، آذر ماه سال 189 گذشته نیز در یکصد و پنجاه و هشتمین نشست خود در کیتو اکوادور، برای هفتمین بار پیاپی تصمیم گرفتند سهمیه های تولید را در همان سطح 24 میلیون و 845 هزار بشکه در روز تثبیت کنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز