در گفت‌وگو با برنا عنوان شد

بیش از ۸۰۰ هزار واحد مسکونی در تهران خالی است

۱۳۹۰/۰۳/۱۹ - ۱۴:۵۰:۰۰
کد خبر: ۵۵۴۸۷
بیش از ۸۰۰ هزار واحد مسکونی در تهران خالی است
مصطفی قلی خسروی با بیان اینکه در تهران بیش از 800 هزار واحد مسکونی خالی وجود دارد، گفت: باید برای این واحدها مالیات وضع و با صاحبان آن‌ها به‌عنوان محتکر برخورد شود.
"مصطفی قلی خسروی" در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی برنا، درباره آخرین وضعیت بازار اجاره‌بها در تهران، اظهار داشت: برخی از مستاجرین که در ماه‌های آینده باید برای تهیه مسکن اقدام می کردند، زودتر از زمان مقرر و در  فصل بهار به این‌کار مبادرت ورزیدند که این موضوع موجب افزایش تقاضا شده و مالکین نیز به این دلیل قیمت‌ها را افزایش می دهند.

وی، مالیات بر ارزش افزوده، اعلام شاخص تورم از سوی بانک مرکزی را از دیگر دلایل افزایش قیمت اجاره‌بها عنوان کرد.
 
رییس اتحادیه کشوری املاک، خاطرنشان کرد: میانگین قیمت ثبت شده در سامانه اتحادیه املاک نشان‌دهنده افزایش 5 تا 8 درصد اجاره بها است.

خسروی با بیان اینکه وضعیت عرضه و تقاضا مسکن در کشور  تقریبا مناسب است،گفت: این موضوع به کمی مدیریت احتیاج دارد تا متقاضیان مسکن فقط در زمانی که احتیاج دارند به بازار مراجعه کنند، تا قیمت‌ها دچار تنش نشود.
 
به گفته وی،در ماه‌های آینده وضعیت بازار مسکن آرام‌تر شده و قیمت‌ها روند نزولی را در پیش خواهند گرفت.

رییس اتحادیه کشوری املاک درباره بسته اجاره‌بها نیز بیان داشت:صاحبان خانه‌های لوکس از بسته اجاره‌بها استقبال کرده و  واحدهای خود را به‌صورت 2 ساله اجاره دادند که امیدواریم این روند گسترش یابد.

خسروی با بیان اینکه در تهران بیش از 800 هزا ر واحد مسکونی خالی در تهران وجود دارد، تصریح کرد: خالی بودن این تعداد واحد مسکونی بر قیمت‌ها تاثیرگذار بوده و باید همانند سایر کشورها برای آن‌ها مالیات وضع و با صاحبان این واحدها به عنوان محتکر برخورد شود.
نظر شما