وزیر بازرگانی:

۱۳۰ شرکت در سامانه شبکه بازرسی و نظارت مردمی عضو هستند

۱۳۹۰/۰۴/۰۱ - ۱۵:۰۱:۱۴
کد خبر: ۵۸۶۹۴
۱۳۰ شرکت در سامانه شبکه بازرسی و نظارت مردمی عضو هستند
غضنفری از عضویت 130شرکت در سامانه شبکه بازرسی و نظارت مردمی (شبنم) خبر داد و گفت: هم‌اکنون 400 شرکت در حال مذاکره جهت دریافت بارکد دوبعدی برای کالاهای خود هستند.

به گزارش سرویس اقتصادی برنا،" مهدی غضنفری" وزیر بازرگانی از عضویت 130شرکت در سامانه شبکه بازرسی و نظارت مردمی (شبنم) خبر داد و اظهار داشت: هم‌اکنون 400 شرکت در حال مذاکره جهت دریافت بارکد دوبعدی برای کالاهای خود هستند.

وی افزود: از مجموع شرکت‌های ثبت نام‌شده، 70 شرکت تولیدی و مابقی وارداتی هستند.

غضنفری با بیان اینکه طرح شبنم در راستای طرح تحول اقتصادی کشور و اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها تدوین و اجرایی شده است، گفت: تسهیل در اجرایی شدن سیاست‌های ویژه دولت در کنترل بازار، افزایش امنیت و جلوگیری از توزیع کالای قاچاق و همچنین جلوگیری از تولید و توزیع کالای جعلی و بی‌کیفیت از جمله اهداف اجرای این طرح است.

از نظر وی، متمرکز شدن ورود کالا از کانال رسمی و ایجاد امکان کنترل کامل‌تر، رهگیری تمام کالاهای وارداتی و نیز افزایش درآمد حاصل از اخذ تعرفه کالای وارداتی از جمله مزایای طرح شبنم است و این طرح ضریب نفوذ بازرسی و کنترل کالاهای قاچاق و غیرمجاز را در کشور گسترش می‌دهد.

وزیر بازرگانی در ادامه از ارائه بیش از 2 میلیون شناسه کد دوبعدی جهت نصب به متقاضیان خبر داد و گفت: 700 هزار شناسه در سیستم ثبت شده و مراحل تایید و سایر مراحل آن در حال انجام است.
وی گفت: تا زمان حاضر 50 نمایندگی در 31 استان توسط مجری طرح برگزیده شده‌اند و پس از آموزش های لازم به آنها لوح نمایندگی اعطا شده است.

غضنفری ادامه داد: با توجه به حساسیت حوزه دارو و نظر وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی مبنی برجلوگیری از توزیع داروها و مکمل های غذایی نامعتبر، جلسات متعددی با مسئولان این وزارتخانه و اتحادیه های فعال این حوزه به عنوان بازوهای اجرایی برگزار شده است.

وی با یادآوری مزایای طرح شبنم در این حوزه، گفت: با توجه به مذاکرات انجام‌شده، سه تفاهم‌نامه با اتحادیه واردکنندگان داروی کشور، سندیکای صاحبان صنایع داروی انسانی ایران (تولیدکنندگان دارو) و اتحادیه مکمل‌های غذایی کشور منعقد گردیده است.

وزیربازرگانی افزود: با توجه به فرآیند متفاوت کار در حوزه دارو و انتظارات خاص وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، دستورالعمل اجرایی فرآیند، از شروع ثبت نام تا پایان مرحله نصب برچسب به طور اختصاصی برای حوزه دارو تهیه و در حال ابلاغ است.

غضنفری تصریح کرد: تاکنون مذاکره با 100 شرکت دارویی آغاز و قرارداد همکاری با 27 شرکت منعقد شده و قرارداد با تعدادی از شرکت‌ها در حال نهایی شدن است.

یادآور می‌شود: در طرح شبنم هر تولیدکننده با مراجعه به سامانه، برای محصول تولیدی خود، بارکد دوبعدی دریافت کرده و بر روی کالا نصب می‌کند که این بارکد، علاوه بر اینکه حاوی اطلاعات کالاست، قابلیت استعلام از سامانه را نیز داشته و اصالت و کیفیت کالا را نیز برای خریدار تضمین می‌کند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز