قائم‌مقام وزارت راه در جمع خبرنگاران:

دولت و شخص رییس جمهور سعی بر کنترل قیمت بلیت هواپیما دارند

۱۳۹۰/۰۴/۰۱ - ۱۹:۵۹:۳۸
کد خبر: ۵۸۸۴۳
دولت و شخص رییس جمهور سعی بر کنترل قیمت بلیت هواپیما دارند
پیل پایه گفت: با توجه به اینکه قانون هدفمند سازی یارانه‌ها در کشور اجرا می‌شود، دولت و رییس جمهور تلاش دارند حدالامکان هیچ گونه افزایش قیمتی نداشته باشیم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی برنا، "رضا پیل‌پایه" قائم مقام وزارت راه و ترابری در حاشیه مراسم روز جهانی دریانورد در جمع خبرنگاران درباره مسائل بخش دریایی در كشور اظهار داشت:‌ از نظر جغرافیایی در منطقه ویژه‌ای قرار گرفته‌ایم و در تمام شقوق حوزه حمل و نقل مانند هوایی، دریایی، ریلی و جاده‌ای نقش مهمی داریم.

وی ادامه داد: اگر سرمایه‌گذاری را در بخش حمل و نقل متمركز كنیم، می‌توانیم برای تبدیل شدن به كشور هاب منطقه گام برداریم.

پیل‌پایه تصریح كرد: سرمایه‌گذاری در بخش حمل و نقل درآمدهای مناسبی برای كشور ما داشته و باعث اشتغال و توسعه می‌شود و این امر می‌تواند در بخش دریانوردی نیز تاثیرگذار باشد.

قائم مقام وزارت راه و ترابری در پاسخ به اینكه با توجه به افزایش قیمت بلیت قطار از ابتدای تیر ماه، آیا تصمیمی در مورد افزایش قیمت بلیت هواپیما نیز گرفته شده است، اظهار داشت: ‌با توجه به این كه قانون هدفمندسازی یارانه‌ها در كشور انجام می‌شود دولت و رییس جمهوری تلاش دارند كه حدالامكان هیچ گونه افزایش قیمتی نداشته باشیم و قیمت‌ها كنترل شود.

وی خاطرنشان کرد: ‌به دلیل افزایش قیمت سوخت، بهره‌برداران تحت فشار قرار می‌گیرند و با توجه به این‌كه قیمت حمل و نقل در ایران در مقایسه با دنیا ارزان‌تر است و به عبارتی قیمت‌ها آزاد هستند افزایش قیمت در حدی صورت می‌گیرد كه جبران افزایش هزینه را كند.

پیل‌پایه با اشاره به افزایش قیمت سوخت گفت: ‌دولت موافق نیست كه به یكباره همه قیمتها آزاد شود چراكه این امر حساس است و ممكن است باعث افزایش تورم شود.

وی درباره وضعیت شركت‌های هواپیمایی اظهار كرد:‌ پس از افزایش قیمت سوخت شركت‌های هواپیمایی از لیتری صد به 400 تومان این شركت‌ها برای مدتی این افزایش قیمت و فشار را تحمل كرده و پیشنهادی را به ستاد هدفمندی یارانه‌ها اعلام كردند.

قائم مقام وزارت راه و ترابری در ادامه از افزایش قیمت بلیت هواپیما در آینده نزدیك خبر داد و گفت: این امر توسط ستاد هدفمندسازی یارانه‌ها اعلام می‌شود.

پیل‌پایه همچنین در پاسخ به این سوال كه حكم سرپرستی علی نیكزاد در وزارت راه و ترابری از امروز به پایان رسیده و تكلیف سرپرستی ایشان چه می‌شود؟‌ گفت: ‌به محض تایید شورای نگهبان درباره تشكیل وزارت راه و شهرسازی به احتمال بسیار زیاد نیكزاد به عنوان وزیر این وزارتخانه معرفی می‌شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز