وزیر نیرو خبر داد

توقف تحقیقات درباره سدهای بالادست دریاچه ارومیه

۱۳۹۰/۰۴/۲۲ - ۱۲:۴۹:۱۹
کد خبر: ۶۲۹۰۸
توقف تحقیقات درباره سدهای بالادست دریاچه ارومیه
مجید نامجو گفت: بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته، فعلا مطالعه بر روی آن سدهایی که در بالادست دریاچه ارومیه قرار دارند، متوقف و از اولویت ردیف اجرایی خارج شده اند.

به گزارش سرویس اقتصادی برنا، " مجید نامجو" وزیر نیرو، درباره وضعیت طرح های بالادستی وزارت نیرو در اطراف دریاچه ارومیه، اظهار داشت: در کارگروهی که دولت برای دریاچه ارومیه تشکیل داد، مصوب شد برای رفع مشکلات زیست محیطی و کم آبی دریاچه ارومیه تا این که وضع دریاچه به تعادل برسد، وزارت نیرو طرح‌های بالادستی خود را در این منطقه متوقف کند.

وزیر نیرو تصریح کرد: بر اساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته، فعلا مطالعه بروی آن سدهایی که در بالادست دریاچه ارومیه قرار دارند، متوقف و از اولویت ردیف اجرایی خارج شده اند.

نامجو با بیان این‌که سد سازی در سایر نقاط کشور در حال مطالعه و اجراست، خاطر نشان کرد: منتظر طرح جامع منابع آب هستیم تا بتوانیم بر اساس مطالعاتی که در آن طرح انجام شده، تصمیم کلی را در این باره اتخاذ کنیم اما در سایر مناطق کشور فعالیت بروی هیچ سدی متوقف نشده است و همه چیز بر طبق روال عادی پیش می رود.

مطالعه بر روى احداث چندین سد در استان لرستان
وزیر نیرو درباره تدابیر این وزارت‌خانه برای تامین آب استان لرستان و احداث سد در این استان نیز گفت: عقب ماندگی سنواتی درباره مطالعات منابع آب در استان لرستان از گذشته وجود داشته که در دولت نهم و دهم سعی شده سرعت بیشتری به این پروژه‌ها داده شود.

نامجو افزود: سدهای زیادی در استان لرستان در حال مطالعه هستند و اقدامات مربوط به احداث حداقل 8 سد خوب در این استان آغاز شده و در حال اجراست که با بهره برداری از این سدها، منطقه لرستان هم از مواهب سد سازی به خوبی بهره مند خواهد شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز