بسته‌های حمایتی در حوزه تولید به زودی عملیاتی می‌شود

۱۳۹۰/۰۴/۲۲ - ۱۷:۳۱:۴۹
کد خبر: ۶۳۰۹۰
بسته‌های حمایتی در حوزه تولید به زودی عملیاتی می‌شود
رییس موسسه مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی گفت: بسته‌های حمایتی در حوزه تولید در جهت بهبود بهره‌وری ‌در کار‌گروه مربوطه مصوب و به زودی عملیاتی خواهد شد.

به گزارش سرویس اقتصادی برنا، "مهدی فتح‌اله" رییس موسسه مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی در خصوص میزان تاثیر اصلاح حامل‌های انرژی و جبران این تاثیر از طریق بسته‌های حمایتی و بهره‌وری اظهار داشت: اصلاح حامل‌های انرژی موضوعی حیاتی برای واقعی شدن فضای اقتصادی و صنعتی کشور محسوب می‌شود، که متاسفانه به علت عدم انجام به موقع آن و تعویق ده‌ها ساله این جراحی مهم اقتصادی، برخی از صنایع و بخش‌های اقتصادی کشور مزیت رقابتی خود را به دلیل وجود انرژی ارزان قیمت به اشتباه تعریف کرده بودند.

به گفته وی، اصلاح حامل‌های انرژی باعث شده است که مدیران صنایع و فعالان اقتصادی و صنعتی کشور متوجه ضرورت باز تعریف و یافتن مزیتهای رقابتی جدید شوند.

رییس موسسه مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی ادامه داد: مطمئناً برای بیشتر بخش‌ها، اصلاح حامل‌های انرژی یک تهدید محیطی قلمداد می‌شود و باعث شده است که استراتژیست‌های سازمانی در جستجوی راه‌هایی برای اجتناب از این تهدید و یا حداقل کم کردن اثرات آن بر روی سازمان خود برآیند.

وی، یکی از مهم‌ترین گزینه‌های پیش‌رو را لزوم تجزیه و تحلیل بهره‌وری در درون سازمان و بنگاه‌ها دانست و افزود: ممکن است این موضوع در کوتاه مدت اتفاق نیفتد، اما در میان مدت و دراز مدت همه سازمان‌ها ناگزیرند تا به سمت بهبود بهره‌وری و استفاده کارآتر از منابع سازمانی موجود حرکت نمایند.

فتح اله اضافه کرد: آنچه که حائز اهمیت بوده این است که دولت با شناسایی بنگاه‌های متضرر شده از این بابت از طریق بسته‌های حمایتی درصدد حمایت از آنها برآمده است.

وی با تاکید براین موضوع که در حال حاضر بسته‌های حمایتی در حوزه تولید در کار‌گروه مربوط مصوب شده و بزودی عملیاتی خواهد شد، خاطرنشان کرد: بنابراین ترکیب بهبود در بهره‌وری و حمایت‌های دولتی به گونه‌ای خواهد بود که بنگاه‌ها با قدرتی بیشتر از گذشته رو‌به جلو خواهند رفت.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز