رییس کل بانک مرکزی:

حذف ۴ صفر از پول ملی ۳ ساله اجرا می‌شود

۱۳۹۰/۰۴/۲۹ - ۱۲:۵۰:۴۱
کد خبر: ۶۴۳۸۱
حذف ۴ صفر از پول ملی ۳ ساله اجرا می‌شود
رییس کل بانک مرکزی با بیان این‌که حذف 4 صفر از پول ملی هیچ تغییری در ارزش پول ایجاد نمی‌کند، گفت: حذف 4 صفر پول ملی در پروسه‌ای 3 ساله اجرا می‌شود.
به گزارش سرویس اقتصادی برنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت،"محمود بهمنی" رییس کل بانک مرکزی، اظهار داشت: حذف 4 صفر از پول ملی حدود 2 سال در بانک مرکزی مورد تحقیق و کار کارشناسی قرار گرفته و تمام جوانب طرح در نظر گرفته شده است.

وی، در خصوص زمان اجرای این طرح، افزود: با توجه به این‌که این طرح برای کشور بسیار مفید خواهد بود اما تا زمانی که اطلاع رسانی کامل صورت نگرفته و اکثریت مردم تمایلی نداشته باشند اجرا نخواهد شد، اما هنگامی‌که زمان آن فرا رسد در یک پروسه 3 ساله اجرا می شود.

رییس کل بانک مرکزی افزود: این طرح به نفع همه خواهد بود، لذا حق عمومی است که از فواید آن آگاهی پیدا کرده و با آرامش خاطر آن را بپذیرند.

بهمنی گفت: در این خصوص سایتی را با عنوان طرح اصلاح پول ملی طراحی کردیم که مردم با مراجعه به این سایت می توانند ضمن دریافت اطلاعات بیشتر، واحد پول ملی را پیشنهاد دهند که پس از جمع بندی به مجلس شورای اسلامی پیشنهاد خواهد شد.

مردم هیچ گونه نگرانی در خصوص تغییر در ارزش پولی نداشته باشند
رییس کل بانک مرکزی در خصوص نگرانی جامعه از احتمال تغییر در ارزش پولی، اظهار داشت: به مردم اطمینان می دهم با اجرای این طرح و حذف 4 صفر از پول ملی هیچ گونه تغییری در ارزش پولی ایجاد نمی شود و مردم هیچ نگرانی در خصوص تغییر در ارزش پولی نداشته باشند.

بهمنی، درباره تناقض اجرای این طرح با بان‌کداری الکترونیکی خاطر نشان کرد: حذف 4 صفر تناقضی با بانک‌داری الکترونیکی ندارد و هم‌زمان قابل اجراست.

وی تاکید کرد: وقتی10 هزار و 500 ریال کشور را در مقابل یک دلار قرار می دهیم، فکر می کنم موقع آن شده تا به خود آییم و فکری به حال ارزش پول کشور انجام دهیم، هر چند پشتوانه‌های لازم را هم در اختیار داریم.

رییس کل بانک مرکزی تصریح کرد: در حال حاضر مسکوکات و سکه‌های فلزی دیگر کاربردی ندارند و واحد ریز عملا از گردونه مبادلات خارج شده است و همانند اسکناس های 10،20 و 50 تومانی که دیگر ارزش چاپ ندارند، ضرب آن هم به صرفه نیست.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز