وزیر صنعت، معدن و تجارت:

ظرفیت تولید سیمان به بیش از ۸۰ میلیون تن می رسد

۱۳۹۰/۰۵/۱۷ - ۱۷:۱۶:۵۹
کد خبر: ۶۹۲۱۹
ظرفیت تولید سیمان به بیش از ۸۰ میلیون تن می رسد
وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: ظرفیت تولید سیمان تا پایان امسال از مرز 80 میلیون تن فراتر می رود و این ظرفیت سازی متوقف نخواهد شد.

به گزارش سرویس اقتصادی برنا " مهدی غضنفری" وزیر صنعت، معدن و تجارت امروز در مراسم بهره برداری از كارخانه سیمان سامان غرب در كرمانشاه، اظهار داشت: هم اكنون ظرفیت تولید سیمان 72 میلیون تن است و با افتتاح این كارخانه ظرفیت تولید سیمان كشور به 74 میلیون و 500 هزار تن رسید.

وی ادامه داد: تا پایان سال 94 نیز ظرفیت تولید سیمان به 110 میلیون تن خواهد رسید.

وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: طی 4 ماه نخست امسال تولید سیمان به مرز 23 میلیون و 411 هزارتن رسید كه نسبت به مدت مشابه سال 89 رشد 19 درصدی را نشان می دهد.

همچنین در این مدت میزان تولید كلینكر نیز به مرز 21 میلیون و 936 هزارتن رسید كه نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد13.8 درصدی را نشان می دهد.

غضنفری مجموع صادرات سیمان و كلینكر تولیدی طی 4 ماه گذشته را 3 میلیون و 400 هزارتن عنوان كرد و گفت: این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد 14 درصدی را نشان می دهد.

یادآور می شود: كارخانه سیمان سامان غرب با سرمایه‌ای بالغ بر 3 هزار و 150 میلیارد ریال ساخته شده است كه دارای دو خط تولید با ظرفیت تولید هر خط 3 هزار و 500 تن كلینكر در روز و انواع سیمان از جمله تیپ‌های 1، 2 و5 و همچنین سیمان پرتلند پوزولانی و تولید بتن آماده خشك برای مصارف عمومی است.

پروژه سیمان سامان غرب در خصوص رعایت استانداردهای زیست محیطی و تلاش جهت كاهش آلاینده‌های زیست محیطی علاوه بر رعایت استاندارد خروج غبار از واحدهای سیمانی توانست براساس طراحی‌های انجام شده و تجهیزات خریداری شده غبار خروجی كارخانه خود را به صورت مدام در سطحی استاندارد نگهداشته و عملا غباری قابل رویت نخواهد داشت.

نظر شما