وزیر جهاد كشاورزی خبر داد:

اختصاص ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای پروژه‌های مبارزه با خشكسالی در بخش کشاورزی

۱۳۹۰/۰۶/۱۶ - ۱۶:۴۱:۱۵
کد خبر: ۷۵۰۷۱
اختصاص ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای پروژه‌های مبارزه با خشكسالی در بخش کشاورزی
خلیلیان از اختصاص 250 میلیارد تومان از اعتبارات خشکسالی به طرح مذکور خبر داد و گفت: وزارتخانه از طریق ستاد حوادث غیرمترقبه پیگیر اختصاص اعتبارات خشكسالی به استان‎ها است.

به گزارش سرویس اقتصادی برنا به نقل از روابط عمومی وزارت جهاد کشاورزی "صادق خلیلیان" وزیر جهاد کشاورزی درباره تخصیص اعتبار خشكسالی به كشاورزان اظهار داشت: اعتبارات خشكسالی در دو بخش تخصیص پیدا می‎كند؛ اعتبارات اولیه خشكسالی ملی است كه در 4 پروژه در اختیار وزارت جهاد كشاورزی قرار می‎گیرد و مرحله دوم اعتبارات از طریق وزارت كشور به استان‎ها اختصاص می‎یابد.

وی با اشاره به پروژه‎های مبارزه با خشكسالی، گفت: این روش‌ها شامل اصلاح روشهای آبیاری و توسعه آبیاری تحت فشار و انتقال آب با لوله، توسعه شبكه‎های آبیاری پایاب سدها و لایروبی و احیای قنوات در بخش كشاورزی است.

وزیر جهاد كشاورزی درباره اعتباراتی كه این وزارتخانه برای خشكسالی در اختیار دارد، تصریح كرد: 1138 میلیارد تومان اعتبار در اختیار وزارت جهاد كشاورزی قرار دارد كه تاكنون 250 میلیارد تومان از خزانه برای این پروژه‎ها دریافت شده است تا این پروژه‎ها به اجرا برسد.

خلیلیان به اعتبارات خشكسالی كه در اختیار وزارت كشور قرار دارد، اشاره كرد و افزود: این بخش از اعتبارات از طریق وزارت كشور و ستاد حوادث غیر مترقبه در اختیار استانداران قرار می‎گیرد و در استان‌ها هزینه می‎شود.

وی درباره چگونگی تخصیص اعتبارات استانی بیان كرد: اعتبارات خشكسالی در استان ها برای استمهال وام‎ها، پرداخت خسارات و یا آبرسانی با تانكر برای آب آشامیدنی و آب مورد نیاز عشایر تخصیص می‎یابد كه وزارت جهاد كشاورزی هم این موضوع را دنبال می‎كند.

وزیر جهاد كشاورزی تصریح كرد: این وزارتخانه پیگیری می‎كند تا ستاد حوادث غیر مترقبه نیاز خود را به معاونت برنامه‎ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری اعلام كند تا اعتبارات استانی به موقع تخصیص داده شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز