با پیشنهاد وزیر صنعت به وزیر مسکن الجزایر عنوان شد

آمادگی ایران برای ساخت ۲۰ هزار واحد مسکونی در الجزایر

۱۳۹۰/۰۶/۱۶ - ۱۵:۰۵:۱۴
کد خبر: ۷۵۱۴۵
آمادگی ایران برای ساخت ۲۰ هزار واحد مسکونی در الجزایر
غضنفری در دیدار با وزیر مسکن و شهرسازی الجزایر پیشنهاد اجرای پروژه ساخت 20 هزار واحد مسکونی در این کشور را مطرح کرد که این موضوع با استقبال مقام الجزایری روبرو شد.

به گزارش سرویس اقتصادی برنا به نقل از شبکه اطلاع رسانی تولید و تجارت ایران (شاتا)، "مهدی غضنفری" وزیر صنعت،معدن و تجارت طی دیداری با "نورالدین موسی" وزیر مسکن و شهرسازی الجزایر مقرر شد بزودی هیاتی از الجزایر برای مذاکره در خصوص پیشنهاد ایران جهت احداث واحدهای مسکونی به تهران سفر کند.

وی بامداد امروز به همراه معاون اول رییس جمهوری و جمعی از مسوولان دولتی و فعالان بخش خصوصی تهران را به مقصد هاوانا و برای شرکت در پانزدهمین اجلاس کمیسیون مشترک ترک کرد.

غضنفری در این دیدار کوتاه با اشاره به مناسبات دیرینه تهران و الجزیره گسترش مناسبات اقتصادی را در تعمیق روابط فیمابین موثر دانست.

وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین بر توانمندی مهندسان و متخصصان جمهوری اسلامی ایران در حوزه خدمات فنی و مهندسی تاکید کرد و در عین حال از آمادگی کشورمان برای اجرای پروژه‎های متعدد به ویژه در حوزه مسکن در الجزایر خبر داد.

مقام الجزایری نیز با استقبال از حضور ایران در اجرای پروژه‎های خدمات فنی و مهندسی در کشور متبوعش ابراز امیدواری کرد تا با توجه به توانایی بالای ایران تعداد پروژه‌های درحال اجرای کشورمان در الجزایر بیش از بیش افزایش یابد.

گفتنی است، در دیدار وزرای دو کشور همچنین موضوعات مختلف اقتصادی و خدمات فنی و مهندسی مورد بحث و گفت وگو قرار گرفت.

حضور نمایندگان 80 شرکت ایرانی خدمات فنی ومهندسی در ترکیب هیات ایرانی برای سفر به کوبا فرصت مغتنمی شد تا در نشست مشترک بخش خصوصی با دو وزیر ایرانی و الجزایری مسایل و مشکلات به بحث و بررسی گذاشته شود.

یادآور می شود، تاکنون بیش از 110 میلیون یورو قرارداد اجرای انواع پروژه‎های خدمات فنی و مهندسی ایران در الجزایر با 80 درصد پیشرفت فیزیکی نهایی شده است.

لازم به ذکر است، گفت وگو در خصوص قرارداد ساخت پنج هزار واحد مسکونی در الجزایر نهایی شده و قرار است تا 1.5 ماه این توافق وارد مرحله اجرا شود.

همچنین پروژه ساخت مخازن گاز، سرمایه‏گذاری مشترک برای احداث کارخانه لوله نفت و گاز و آب و شیرین کننده آب دریا از دیگر زمینه‎های همکاری میان دو کشور است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز