مجری طرح مناطق ویژه صنایع انرژی بر جنوب؛

شرایط استثنایی برای سرمایه گذاری در منطقه ویژه پارسان-لامرد فراهم شد

۱۳۹۰/۰۶/۲۸ - ۱۳:۳۰:۰۱
کد خبر: ۷۷۳۲۳
شرایط استثنایی برای سرمایه گذاری در منطقه ویژه پارسان-لامرد فراهم شد
فرصت سرمایه گذاری در منطقه ویژه صنایع انرژی بر پارسیان-لامرد پس ازتصویب مجلس شورای اسلامی فراهم شد.

مجری طرح ایجاد مناطق ویژه استقرار صنایع انرژی بر گفت: با توجه به تصویب منطقه ویژه صنایع انرژی بر پارسیان- لامرد در مجلس شورای اسلامی، سرمایه گذاران می‌توانند از مزیت‌های قانونی آن بهره شوند.
به گزارش  سرویس اقتصادی برنا به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، "عباس شكرپور"مزیت‌های سرمایه‌گذاری  در این منطقه ویژه را شمرد و اظهارکرد: برخی از مزیت‌های منطقه ویژه از جمله امكان ورود كالا بدون پرداخت عوارض حقوق گمركی و سود بازرگانی، برخورداری از معافیت گمركی برای ورود كالاهای ساخته شده در منطقه داخل كشور به میزان افزوده و نیز امكان مشاركت سرمایه‌گذاری خارجی تا 49 درصد است.
وی ادامه داد: تضمین كامل سرمایه‌های خارجی و سود حاصل از آنها طبق قانون مربوطه و امكان ترانزیت و صدور مجدد كالا از مزیت‌ها دیگر است.
مجری طرح ایجاد مناطق ویژه استقرار صنایع انرژی بر با اشاره به این كه تا 3 ماه آینده قراردادهای آب، برق و گاز این منطقه منعقد می‌شود، تصریح كرد: در حال حاضر، مجوز‌های زیست محیطی، تاسیس مجتمع بندری پارسیان، راه اندازی بیسیم مخابراتی و نیز مجوز تخصیص 25 میلیون متر مكعب گاز دریافت شده است.
شکرپور افزود: در این منطقه ویژه، اقدامات دیگری همچون مطالعات پی جویی و اكتشافی معادن مورد نیاز و اختصاص یافته به طرح و حفاری های مربوطه، مطالعات طرح جامع و مطالعات پایه بندر پارسیان و تهیه اسناد مناقصه مربوطه صورت گرفته است. 
مجری طرح ایجاد مناطق ویژه استقرار صنایع انرژیتاکید کرد: تاكنون، سرمایه‌گذاران مختلفی در حوزه‌های فولاد، آلومینیوم و پتروشیمی تقاضای سرمایه‌گذاری كرده اند.

نظر شما