در کاراکاس برگزار می‌شود،

هفتمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران با ونزوئلا

۱۳۹۰/۰۶/۲۸ - ۱۴:۱۹:۱۵
کد خبر: ۷۷۳۴۶
هفتمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران با ونزوئلا
کاراکاس میزبان برگزاری هفتمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و ونزوئلا در شهریور و مهر ماه سالجاری خواهد بود.

معاون بازاریابی و تنظیم روابط سازمان توسعه تجارت ایران گفت: هفتمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری بولیواری ونزوئلا با حضور بخش‌های خصوصی و دولتی در روزهای 31 شهریور و اول مهرماه در کاراکاس برگزار می‌شود.

به گزارش سرویس اقتصادی برنا به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه تجارت ایران، "رضا توفیقی" تشریح کرد: در این اجلاس ضمن بررسی اسناد، تفاهم‌نامه‌ها و قراردادهای منعقد‌شده بین دو کشور، زمینه‌های مختلف صنعتی و اقتصادی، همکاری‌های دوجانبه و روند پیشرفت پروژه‌های در دست اقدام مورد بررسی و پیگیری قرار خواهد گرفت.

معاون بازاریابی و تنظیم روابط سازمان توسعه تجارت ایران تصریح کرد: هیات مقدماتی ایرانی به ریاست "حمید صافدل"، رییس کل سازمان توسعه تجارت ایران و با حضور نمایندگانی از بخش‌های خصوصی و دولتی مذاکرات مقدماتی خود را با طرف‌های ونزوئلایی طی روزهای 29 و 30 شهریورماه در کاراکاس آغاز می‌کنند.

وی ادامه داد: این اجلاس به ریاست وزیر صنعت، معدن و تجارت کشور و وزیر علوم، فناوری و صنایع واسطه ونزوئلا در روزهای 31 شهریور و اول مهر ماه برگزار خواهد شد و زمینه امضای یادداشت تفاهم همکاری‌های طرفین و چندین سند همکاری دیگر فراهم خواهد آمد.

توفیقی با اشاره به اسناد قابل امضا در این اجلاس گفت: در این اجلاس یادداشت تفاهم همکاری‌های گمرکی، اقتصادی، فنی، بورس و یادداشت تفاهم همکاری‌های بیمه‌ای و زیست‌محیطی به امضا می‌رسد.

معاون بازاریابی و تنظیم روابط سازمان توسعه تجارت ایران در خصوص فعالیت‌های گسترده اقتصادی کشورمان در ونزوئلا افزود: صدور خدمات فنی- مهندسی به ونزوئلا از جمله فعالیت‌های مشترک خودروسازی، تراکتورسازی، دوچرخه‌سازی، تولید سیمان، تولید قطعات خودرو، انجام پروژه‌های زمین‌شناسی، احداث واحدهای مسکونی و راه‌اندازی کارخانجات آردسازی و فرآورده‌های لبنی از فعالیت‌های اقتصادی کشورمان در ونزوئلا به شمار می‌آید.

وی گفت: در سال گذشته میزان صادرات کالا از کشورمان به ونزوئلا حدود 68 میلیون دلار بوده که از این میزان صدور خدمات فنی- مهندسی بالغ بر 4 میلیارد دلار بوده است.

شایان ذکر است در حاشیه این اجلاس رییس جمهور کشورمان به کشور دوست ونزوئلا سفر خواهند داشت و از طریق ویدئو کنفرانس مراسم افتتاح سه کارخانه تولید فرآورده‌های لبنی در سه استان ونزوئلا انجام خواهد شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز