مدیر امور حقوقی شركت ملی نفت ایران:

دستیابی به فناوری‌های جدید برای توسعه میادین نفتی و گازی ضرورت دارد

۱۳۹۰/۰۶/۲۸ - ۱۹:۰۷:۴۷
کد خبر: ۷۷۴۳۸
دستیابی به فناوری‌های جدید برای توسعه میادین نفتی و گازی ضرورت دارد
با عقدقرار دادهای بین المللی امکان دستیابی به توسعه و بهره برداری ازمیدان های نفت و گازکشور فراهم می‌شود.

مدیر امور حقوقی شركت ملی نفت ایران گفت: در حال حاضر فناوری‌های جدیدی برای توسعه و بهره‌برداری از میدان‌های نفت و گاز كشور در جهان وجود دارد كه امكان دستیابی به آن‌ها تنها از طریق امضای قراردادهای بین‌المللی فراهم می‌شود.
به گزارش سرویس اقتصادی برنا به نقل ازپایگاه اطلاع رسانی وزارت نفت(MOP)،  "سید پیام بطحایی" با بیان اینكه همواره نیاز به بهره‌گیری از فناوری‌های جدید در اجرای پروژه‌هایی كه منجر به حفظ و صیانت از مخازن می‌شود، وجود دارد، افزود: البته باید توجه داشت كه برای اجرای طرح‌ها و پروژه‌های نفت و گاز با كمبود مالی مواجه نباشیم.

بطحایی با بیان این‌كه در قراردادها پیمانكار مكلف شده است از ظرفیت‌های داخلی و امكانات و توانایی‌های كشور استفاده كند، تاکیدكرد:  قانون حداكثر استفاده از توان فنی مهندسی، تولیدی، صنعتی و اجرایی كشور در اجرای پروژه‌ها و ایجاد تسهیلات را دست كم 51 درصد اعلام كرد.

الزام پیمانكاران به كاربرد آخرین دستاوردهای فنی و صنعتی

وی در زمینه آموزش كاركنان از سوی شركت ملی نفت ایران به منظور انتقال دانش و فناوری تصریح كرد: در قرار دادهای بیع‌متقابل نسل سوم، پیمانكار ملزم است آخرین دستاوردهای فنی و صنعتی شامل دانش فنی استفاده شده و یا دانش فنی در مالكیت را به كاركنان منتقل كند. 

بطحایی ادامه داد: بایدتوجه داشت تا مكانیزم قرارداد به گونه‌ای نباشد كه پیمانكار را به سمت استفاده هر چه بیشتر از نیروهای بومی و صرفه‌جویی در قرارداد از طریق انتقال فناوری سوق دهد.


ایجاد ظرفیت‌های لازم برای جذب دانش فنی

مدیر امور حقوقی شركت ملی نفت ایران در خصوص توجه به ایجاد ظرفیت‌های لازم به منظور جذب دانش فنی اظهار داشت: در قراردادهای بیع‌متقابل پیش‌بینی شده است تا درصدی از هزینه‌های هر طرح صرف آموزش نیروهای بومی شود؛ از این رو به‌دلیل نبود یك استراتژی مناسب، عملا از این ظرفیت‌های قراردادی موجود برای ارتقاء سطح آموزش، بهره مورد نظر گرفته نشده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز