با پایان کار همایش برترین های صنعت ساختمان؛

برترین های صنعت ساختمان معرفی شدند

۱۳۸۹/۱۰/۲۷ - ۲۱:۰۰:۰۰
کد خبر: ۸۷۶۱
برترین های صنعت ساختمان معرفی شدند
همایش و جشنواره برترین های صنعت ساختمان با معرفی برترین های این حوزه از منظر نو آوری به کار خود پایان داد.

به گزارش سرویس اقتصادی برنا، در این همایش که به همت مرکز مطالعات تکنولوژی دانشگاه شریف برگزار شد، شرکت های مهندسین مشاور پیمان غدیر ، پدیده شاندیز، انبوه سازان همای تهران،  مهستان، توسعه مهندسی مکان شهر سبلان، مجتمع تولیدی سپاد خراسان و آموت بهین به عنوان شرکت های برتر این حوزه از منظر فناوری انتخاب شدند.

بنا بر این گزارش، رفیعی مدیرعامل شركت توسعه عمران و مسكن آوان پویا در مراسم اختتامیه این همایش گفت: امروزه در كشورهای پیشرفته و مترقی جهان، صنعت ساختمان تنها به عنوان یك سكونت‌گاه تعریف نمی‌شود بلكه از آن به عنوان یك صنعت كه در تمامی اقتصاد دخالت دارد یاد می‌شودکه این امر باعث شده است تا صنعت‌ ساختمان در این كشورها به عنوان یك اقتصاد فعال در حوزه نوع آوری و خلاقیت معرفی شود.

وی افزود: بسیاری از پروژه‌های ساختمانی در این كشورها تمامی جذابیت‌های لازم را به لحاظ كیفیت، زیبایی و كارآیی در خود جا داده‌اند و با استفاده از همین عوامل ضمن تامین نیاز بازار در حوزه‌های دیگر گردشگری و تجاری نیز بازارهای جدید را به وجود می‌آورند. 

مدیرعامل شركت توسعه عمران و مسكن آوان پویا با بیان اینکه در ایران متاسفانه به دلایل گوناگون از این موضوع استفاده نشده است و همین عامل باعث شده تا تنها در ایران تامین مسكن به عنوان سكونت‌گاه معرفی و تعریف شود اظهار داشت: همین عامل باعث شده است كه شكافی عمیق بین بازار و عرضه به وجود بیاید و سرمایه‌گذاران خارجی نیز رغبتی به منظور سرمایه‌گذاری در صنعت ساختمان كشور انجام ندهند.

رفیعی در ادامه گفت: متاسفانه به دلیل تقاضای بسیار زیاد در كشور این نو‌آوری و خلاقیت نیز گم شده است.

وی اظهار داشت: اگر ما نوآوری و خلاقیت را در صنعت ساختمان كشور به كار گیریم ضمن ایجاد جذابیت لازم، بهره‌وری، ماندگاری، زیبایی و كارآیی در این حوزه به خوبی نمایان می‌شود و ما شاهد ساختمان های بسیار زیبا و مستحكم و پایدار خواهیم بود.  

در ادامه مهدی معظم رییس كانون كاردان‌های فنی ساختمان در همایش برترین‌های صنعت ساختمان گفت: تولید یك میلیون واحد مسكونی آن هم در قالب مسكن مهر با روش‌های فعلی و یا به عبارت دیگر سنتی هیچ‌گاه تحقق نمی‌یابند.
 
وی با بیان اینکه استفاده و به كارگیری فن‌آوری‌های نوین لازمه اصلی تحقق این میزان واحد ساختمانی است خاطر نشان کرد: نگاه علمی به صنعت ساختمان تنها نباید معطوف به یك نهاد خاص و یك واحد خاص در این حوزه باشد.

به گفته معظم اگر ایران بخواهد در صنعت ساختمان به نقطه ایده‌آل برسد و همسان با كشورهای پیشرفته نیازهای مسكن جامعه خود را محقق سازد باید نگاه علمی آن چند منظوره و در تمامی حوزه‌های ذی‌ربط و مرتبط با صنعت ساختمان معطوف كند. 

رییس كانون كاردان‌های فنی ساختمان با انتقاد از نحوه تدریس و آموزش در دانشگاه‌های فنی كشور اظهار داشت: باید به عنوان یك فردی كه در صنعت ساختمان مسئول هستم تاسف خود را از نحوه آموزش صرفا تئوری در دانشگاه‌های فنی كشور اعلام كنم. 

وی بیان داشت: مادامی كه در دانشگاه‌های فنی كشور كاربری آموزش از تئوری به عملی تغییر نیابد ما باید همچنان شاهد معضلاتی در صنعت ساختمان باشیم و همچنان دور باطل را تكرار كنیم.

معظم اظهار داشت: نیروی مجرب و با دانش زمانی در صنعت ساختمان مشاهده می‌شود كه از بطن دانشگاه‌های فنی با كیفیت كه با تكنولوژی آموزشی روز همسان هستند بیرون بیاید.
 
رییس كانون كاردان‌های فنی ساختمان در ادامه اظهار داشت: روندی كه در كشور طی می‌شود هر چند مثبت و مطلوب است اما كافی نیست چرا كه نیروی جوان و فعال كشور به ساختمان و مسكن نیاز دارد و روند كل فعلی جوابگوی این مقدار متقاضی نیست.
 
همچنین در این مراسم محمود فاطمی معاون وزبر مسکن با تاکید بر اینکه برای برون رفت از وضعیت فعلی نیازمند تحول جدی همراه با نوآوری در بخش صنعت ساختمان هستیم گفت: نیاز كشور به حجم زیاد مسكن بر طرح‌های توسعه‌ای ما را ملزم می‌كند كه صنعت ساختمان كشور از وضعیت فعلی كه همانا سنتی‌سازی است عبور بدهیم تا به مرحله صنعتی‌سازی گام بگذارد و در این راه نوآوری نقش جدی ایفا خواهد كرد.

فاطمی با بیان اینكه امروزه كشور به لحاظ صنعت ساختمان در وضعیت مطلوبی قرار ندارد اظهار داشت: دیگر كشور ما از مرحله‌‌ای گذشته است كه بگوید محیط‌ زیست و حفظ محیط و همچنین بهینه‌سازی انرژی و یا مقاوم بودن و یا نبودن ساختمان‌ها، مهم نیست بلكه ما به مرحله‌ای رسیدیم كه باید شیوه‌های اجرا ساختمان‌سازی و عرصه‌های صنعتی‌سازی را در حوزه صنعت و مسكن الزامی كنیم و این را باید بدانیم كه دیگر فرصتی باقی نمانده است. 

معاون وزیر مسکن در ادامه افزود: متاسفانه ما شاهد هستیم كه میلیاردها تومان انرژی در ساختمان از بین می‌رود و این نشانگر آن است كه ما هنوز در ابتدای راه هستیم و باید قدم‌های جدی برای خروج از این وضعیت برداریم.

وی به وضعیت تولید سیمان اشاره كرد و گفت: در زمینه تولید سیمان و مصالح دیگر ساختمانی نیز وضعیت مشابه احداث ساختمان داریم كه باید هر چه زودتر تحولی در این صنعت به عمل آوریم.

رییس مركز تحقیقات ساختمان توجه جدی به مقررات ملی ساختمان و ارائه راهكارهائی برآمده از نوآوری‌ها و خلاقیت‌ها در صنعت ساختمان را یكی از اصلی‌ترین عوامل ساختمان‌سازی با معماری ایرانی و اسلامی ذكر كرد و تصریح کرد: متاسفانه توجه جدی به مقررات ملی ساختمان نمی‌شود در حالی كه مقررات ملی ساختمان ما بی‌نقص و كامل است.

به گفته فاطمی چرا باید به مقررات ملی ساختمان توجه نشود و این معضلی است كه باید هر چه سریع‌تر مسئولین ذی‌ربط برای آن چاره‌جویی كنند.

وی با انتقاد از عملكرد بیمه در صنعت ساختمان گفت: چرا باید بیمه به صورت تشویقی ارائه شود در حالی كه بیمه ساختمان یكی از مهم‌ترین ابزارهای صنعت ساختمان‌سازی است.

معاون وزیر مسکن تاكید كرد: باید بیمه ساختمان از حالت تشویقی خارج و الزامی شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز