وزیر راه و شهرسازی خبر داد

ساخت ۵۰۰ باب مسجد در سایت‌های مسکن مهر

۱۳۹۰/۱۰/۰۶ - ۱۳:۳۳:۲۷
کد خبر: ۹۱۶۱۷
ساخت ۵۰۰ باب مسجد در سایت‌های مسکن مهر
وزیر راه و شهرسازی گفت: در حال حاضر 500 باب مسجد در سایت‌های مسکن مهر در دست ساخت است که هم اکنون در مرحله نازک‌کاری است و تاسیسات زیر‌بنایی آن نیز تامین شده است.

به گزارش سرویس اقتصادی برنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت راه وشهرسازی، علی نیکزاد اظهار داشت: از این تعداد واحد مسکونی قرار است تا پایان سال در سراسر کشور به بهره برداری برسند 400 هزار واحد آن در روستاها و 800 هزار واحد آن نیز در شهرها و بافت های فرسوده کشور قرار دارند.

وی با بیان اینکه پروژه های مسکن مهر همراه با تامین کامل خدمات زیربنایی افتتاح شده و تحویل متقاضیان می شود بر لزوم تامین هر چه بیشتر فضاهای روبنایی در این پروژه ها تاکید کرد و افزود: در حال حاضر 500 باب مسجد محله ای توسط وزارت راه و شهرسازی در سایت های مسکن مهر سراسر کشور ساخته می شوند که عملیات سفت کاری تعداد زیادی از آنها نیز به اتمام رسیده است.

وی در ادامه عنوان کرد: برای ساخت 5 مسجد به مساحت 700 تا هزار و 700 متر با هزینه‌ای بالغ بر 3 میلیارد تومان و یک گلزار شهدای گمنام با متراژ 900 متر‌مربع در بطن طرح‌های مسکن مهر اختصاص داده شده است.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه امروز حتی یک سایت مسکن مهر را هم نمی توان یافت که وضعیت آماده سازی زمین آن تعیین تکلیف نشده باشد تصریح کرد: بخش خصوصی می تواند نقش موثری در تامین تاسیسات روبنایی مورد نیاز سایت های مسکن مهر داشته باشد.

وی سپس به روند ساخت واحدهای مسکونی مهر در استان قم اشاره کرد و ادامه داد : در این استان که امروز چهارمین مرحله از تحویل واحدهای مسکونی مهر به متقاضیان را با افتتاح 5 هزار و 830 واحد پشت سر گذاشت 57 هزار و 800 واحد مسکونی در حال ساخت هستند که از این تعداد 16 هزار واحد آن روستایی و 41 هزار و 800 واحد آن شهری است.

نیکزاد گفت: از 5 هزار و 830 واحد مسکونی که امروز در استان قم به بهره برداری رسیدند 1062 واحد آن مسکن مهر 99 ساله - 438 واحد اجاره ای 5 ساله - 1802 واحد مربوط به خود مالکان و 2528 واحد نیز در بافت های فرسوده این استان قرار دارند.

وی با بیان اینکه هم اکنون 5 میلیون و 800 هزار مترمربع در سطح استان قم با پرداخت 1100 میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه طرح مسکن مهر در حال ساخت است و این امر تثبیت اشتغال 84 هزار نفر را در پی داشته است اظهار داشت: با اینکه وزارت راه و شهرسازی در سایر استانها مساجد محله ای را با متراژ 300 مترمربعی بنا می کند در استان قم زیر بنای مساجد سایت های مسکن مهر به 700 و گاهی 1700 مترمربع نیز می رسد.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اثرات بخش مسکن بر مباحث امنیتی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی در کنار تاثیر بر تکمیل بنیان های خانواده و تسریع ازدواج جوانان خاطر نشان کرد: سال آینده حمایت بیشتری از ساخت واحدهای مسکونی مهر به شیوه خود مالک و اجرای آن در بافتهای فرسوده می کنیم.

وی با اشاره به اینکه محبوب‌ترین خانه‌ها در نزد خداوند خانه‌ای است که در آن کودکی یتیم با عزت و احترام زندگی کند، اظهار کرد: خوشحالیم از اینکه توفیق حل مشکل مسکن در استان قم به عهده ما گذاشته شده است.

وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: ‌اگر ساخت 69 هزار متر‌مربع را یک فرصت شغلی در نظر بگیریم حداقل 84 هزار فرصت شغلی را در استان قم ثبت کرده‌ایم.

وی در پایان عنوان کرد: این پروژه‌ها سبب تحکیم بنیان خانواده و حفظ مسائل اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی خانواده خواهد شد.

وزیر راه و شهر سازی تصریح کرد: امید است بتوانیم با کمک بخش خصوصی تاسیسات روبنایی خوبی را در بخش مسکن مهر و به روز شدن آن تا سال 92 داشته باشیم.

نظر شما