خودرو سازان با سازمان حمایت توافق كردند

تعهدات متقابل خودروسازان در قبال افزایش قیمت‌ها

۱۳۹۰/۱۲/۲۲ - ۱۳:۵۸:۵۴
کد خبر: ۹۷۱۲۵
تعهدات متقابل خودروسازان در قبال افزایش قیمت‌ها
مدیركل دفتر كالاهای فلزی و معدنی سازمان حمایت مصرف كنندگان و تولید كنندگان ، از تعهدات جدید خودرو سازان در قبال افزایش قیمت خودروها خبر داد.

به گزارش سرویس اقتصادی برنا، شهرام میر آخورلو با اعلام افزایش متوسط 6 درصدی قیمت انواع خودرو افزود : طی توافقات انجام شده خودروسازان موظف شدند كه در 2 ماه اول سال 91 با عرضه گسترده خودرو فاصله قیمت بازار آزاد با نرخ درب كارخانه را متعادل كنند تا رانت ایجاد شده برای برخی دلالان از بین برود.

وی درعین حال در باره هر گونه افزایش قیمت خودرو در آینده گفت: اجازه افزایش قیمت خودرو را پیش از توافق اعلام شده به خودروسازان نمی دهیم .

میر آخورلو این موضوع را نیز گفت كه زمان تحویل فوری خودرو از 60 روز و 45 رو به زیر 30 روزكاهش پیدا می كند.

عضو كمیته خودرو تصریح كرد: در تصمیمات جدید اتخاذ شده متوسط افزایش قیمت خودرو 6 درصد و سقف این افزایش 9 درصد در نظر گرفته شده و بدین منظور باید در برخی خودروها كاهش قیمت صورت بگیرد و در برخی دیگر از خودروهای پر فروش قیمت بالاتری ارایه شود تا خوروسازان بتوانند سقف 9 درصد و متوسط 6 درصد را رعایت بكنند.

به گفته وی توافقات فعلی افزایش قیمت خودرو با بررسی درخواست خودرو سازان و بررسی اسناد و مدارك ارایه شده صورت گرفته است و از این رو افزایش قیمت ها بیش از توافقات دو جانبه به هیچ وجه مورد تایید سازمان حمایت نخواهد بود.

مقام مسوول تصریح كرد : خودروسازان از امروز موظف شدند با عرضه زیاد خودرو به دو صورت نقدی و فوری ، رانت ها را ازبین ببرند و زمان تحویل فوری خودرو را نیز به 30 روز كاهش دهند.

وی همچنین اظهار كرد : با وجود مصوبه كمیته خودرو مبنی بر افزایش متوسط 6 درصدی ، گروه صنعتی ایران خودرو از افزایش متوسط 8/4 قیمت خودروهای ساخت این شركت خبر داده است.

میرآخورلو تصریح كرد: نحوه افزایش متوسط 6 درصد قیمت خودرو در اختیار شركت ها است ، ضمن آنكه شركت های خودورساز باید نرخ های خود را برای اطلاع رسانی عمومی در سامانه 124اعلام كنند .

به گفته وی ، سازمان حمایت مصرف كندگان و تولید كنندگان به طور حتم نظارت خود را در این زمینه انجام می دهد وثبت قیمت ها نیز فقط ازناحیه این سازمان صورت می گیرد .

عضو كمیته خودرو با تاكید بر كاذب بودن تقاضا در بازار خودور طی روزهای و هفته های گذشته اطمینان داد كه به زودی به دلیل تصمیمات جدید، كاهش محسوسی در قیمت خودروهای تولید داخل صورت بگیرد.

وی افزود: مسئول اعلام همگانی برای پیش فروش خودرو از طریق پیش فروش و فروش فوری ، تنظیم بازار و رساندن قیمت كف بازار انواع خودور به مرز قیمت فروش كارخانه ظرف 2ماه اولیه سال 91 ،اقدامات موثر به منظور ارایه كیفیت مناسب و آپشن ها و نیز ارایه گزارشات ادواری هر 2 هفته یكباراطلاعات تولید ، فروش و موجودی و تحویل به سازمان حمایت ، از جمله تعهدات شركت های خودرو سازی در قبال افزایش قیمت ها بوده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز