رییس اتحادیه کشوری طلا و جواهر:

طلافروشان قانون مالیات بر ارزش افزوده را اجرا می‌کنند

۱۳۸۹/۱۰/۰۶ - ۱۲:۰۳:۰۰
کد خبر: ۹۷۲
طلافروشان قانون مالیات بر ارزش افزوده را اجرا می‌کنند
رییس اتحادیه کشوری طلا و جواهر از اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده توسط طلافروشان خبر داد و گفت: کلاس‌های آموزشی برای طلافروشان در تهران و شهرستان‌ها برگزار شده و برای اجرای قانون توجیه شده‌اند.

محمد کشتی آرای در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی برنا درباره آخرین وضعیت اجرای مالیات بر ارزش افزوده توسط طلافروشان، اظهار داشت: با مذاکراتی که با کمیسیون اقتصادی مجلس صورت گرفته مقرر شد از کل قیمت طلا، مالیات ارزش افزوده دریافت شود که این موضوع توسط اتحادیه به کلیه طلافروشان ابلاغ شده است و کلیه طلافروشان ملزم به اجرا این قانون هستند.



رییس اتحادیه کشوری طلا و جواهر در پاسخ به این سوال که در صورت اجرا نکردن قانون توسط برخی طلافروشان چه برخوردی با آنها صورت می گیرد، گفت: اتحادیه هیچ نقشی در برخورد با متخلفان نخواهد داشت و وظیفه آن اطلاع رسانی است که تمام وظایف خود را در این زمینه انجام داده است.

کشتی آرای خاطرنشان کرد: کلاس های آموزشی برای کلیه طلافروشان در تهران و شهرستان ها برگزار شده و در زمینه اجرای قانون توجیه شده اند.



وی با بیان اینکه برای اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده نیاز به فاکتور سه برگی است، افزود: به دلیل اینکه در حال حاضر این فاکتور طراحی نشده، در توافقات اولیه صورت گرفته با وزارت اقتصاد و دارایی در حال حاضر کلیه طلافروشان اجرای قانون را بر روی فاکتور های خود اعمال می کنند و اظهار نامه های خود را ارائه می دهند و پس از عید فاکتورهای سه برگی طراحی و در اختیار طلافروشان گذاشته خواهد شد.

نظر شما