با گذشت ۸ روز از اجرای قانون هدفمند سازی یارانه‌ها؛

تاکنون از ذخایر احتیاطی استفاده نشده است

۱۳۸۹/۱۰/۰۶ - ۱۵:۲۹:۰۰
کد خبر: ۹۹۳
تاکنون از ذخایر احتیاطی استفاده نشده است
معاون وزیر بازرگانی با بیان اینکه از زمان اجرای قانون هدفمندی یارانه ها تا کنون از ذخایر احتیاطی کالایی استفاده نشده است، گفت: عدم تغییر قیمت در حال حاضر به معنی افزایش قیمت از اول سال آینده نیست.

به گزارش خبرنگار اقتصادی برنا، "محمدعلی ضیغمی" معاون توسعه بازرگانی داخلی وزارت بازرگانی، امروز در نشست خبری، با بیان اینکه تا کنون از ذخایر احتیاطی کالایی استفاده نشده است، اظهار داشت: قبل از اجرای قانون هدفمندی یارانه ها وزارت بازرگانی توسط تشکل ها اقدام به ذخیره سازی کالاهایی که در سبد مصرفی خانوارها تاثیر گذار هستند کرد که این ذخایر در 2 مرحله بصورت متمرکز و غیر متمرکز به استان ها منتقل شد و که اختیار استفاده از آن با توجه به شرایط به داده شد، اما تا کنون و در هفته دوم اجرای قانون هدفمند سازی یارانه ها به دلیل فراوانی کالا و قیمت های مناسب هیچ استانی نیاز به استفاده از این ذخایر را نداشته است.

وی با بیان اینکه در تنظیم بازار هر آنچه نیاز و ممکن بود از تولیدات داخلی استفاده شد، افزود: در تامین کالا هیچ مشکلی نداریم و و ضعیت موجودی کالا در سطح بسیار عالی وغیر قابل مقایسه نسبت به زمان های گذشته است.

معاون وزیر بازرگانی با بیان اینکه در 6 ماهه اول توسط مدیریت و بازرسی اصناف، 5 میلیون بازرسی صورت گرفته است، گفت: در هفته گذشته نیز روزانه 20 هزارواحد صنفی مورد بازرسی قرار گرفته اند که که میزان و حجم تخلفات پایین و در حدود 5 درصد بوده است.

ضیغمی عنوان کرد: اولویت در بازرسی ها اعتماد به تدین و اعتقاد و قانونمداری واحدهای صنفی و نظارت عالیه و گزارشات مردمی است و بازرسان برای رسیدگی به شکایات مردم به کار گرفته می شوند هیچ احتیاجی به افزایش بازرسان نیست.

وی با بیان اینکه هرگونه افزایش قیمتی باید با هماهنگی وزارت بازرگانی صورت پذیرد، تاکید کرد: عدم تغییر قیمت در حال حاضر به معنی افزایش قیمت از اول سال آینده نیست.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز