انعکاس بیانات رهبر معظم انقلاب در شانزدهمین اجلاس نم در رسانه‌های چینی

۱۳۹۱/۰۶/۱۰ - ۱۵:۲۸:۲۲
کد خبر: ۱۰۱۲۹۸
انعکاس بیانات رهبر معظم انقلاب در شانزدهمین اجلاس نم در رسانه‌های چینی
سخنان مهم رهبر معظم انقلاب اسلامی در شانزدهمین اجلاس سران عدم تعهد مورد توجه ویژه رسانه‌های چین قرار گرفته است.

به گزارش سرویس سیاسی برنا به نقل از خبرگزاری نم، طی دیروز و امروز بیانات رهبر معظم انقلاب در شانزدهمین اجلاس سران کشورهای عضو جنبش عدم تعهد مورد توجه خبرگزاری‌ها و شبكه‌های سراسری و مهم دیداری و شنیداری چین قرار گرفته، به طوری که در تمام بخش‌های خبری خود سخنان ایشان را پخش كردند.

شبكه‌های تلویزیونی 'سی سی تی وی 'و 'فونیكس' چین توسط خبرنگاران مستقر خود در این اجلاس گزارش‌هایی را در این زمینه منتشر کردند.

این رسانه‌ها به خصوص آن بخش از سخنان رهبری در مورد خلع سلاح و منطقه خاورمیانه عاری از سلاح هسته‌ای را بازتاب دادند.

همچنین رادیو بین المللی چین ( سی آر آی ) در سایت خود طی گزارش مفصلی نوشت: رهبر ایران با اشاره به فرصت تكرارنشدنی برای جنبش عدم تعهد تاكید كردند: "سخن ما آن است كه اتاق فرمان جهان نباید با دیكتاتوری چند كشور غربی اداره شود بلکه باید بتوان یک مشاركت دموكراتیک جهانی را در عرصه مدیریت بین‌المللی شكل داد و تضمین كرد و این نیاز همه كشورهایی است كه مستقیم یا غیرمستقیم از دست‌اندازی چند كشور زورگو و سلطه‌طلب زیان دیده‌اند و می‌بینند".

این رادیو در ادامه افزود: آیت‌الله خامنه‌ای در سخنرانی افتتاحیه جنبش اجلاس سران جنبش عدم تعهد همچنین با انتقاد صریح از سازمان ملل متحد، گفت: "ساختار و ساز و كار شورای امنیت غیرمنطقی، ناعادلانه و كاملا غیر دموكراتیک است. این یک دیكتاتورک آشكار و یک وضعیت كهنه، منسوخ و تاریخ مصرف گذشته است. با سوء استفاده از همین ساز و كار غلط است كه ایالات متحده و همدستانش توانسته‌اند زورگویی‌های خود را در لباس مفاهیم شریف بر دنیا تحمیل كنند".

خبرگزاری شین هوا چین نیز در گزارشی از سخنرانی رهبر معظم انقلاب اینگونه نوشت: رهبر عالی مقام ایران در اجلاس سران جنبش عدم تعهد گفت" طنز تلخ روزگار ما آن است كه دولت ایالات متحده كه دارنده بیش‌ترین سلاح‌های هسته‌ای و دیگر سلاح‌های كشتار جمعی است، امروز می‌خواهد پرچم مخالفت با اشاعه هسته‌ای را به دوش گیرد".

خبرگزاری رسمی چین در صفحه نخست سایت خود یک گزارش تصویری نیز از اجلاس شانزدهم سران غیر متعهدها هنگام سخنرانی رهبر معظم انقلاب اسلامی منتشر كرد.
مطبوعات مهم چین از جمله خبرگزاری رسمی چین، روزنامه‌های "گلوبال تایمز" و "مردم" گزارش‌هایی در این زمینه منتشر كرده‌اند.

نظر شما