استاندار سیستان و بلوچستان خبر داد:

بیش از ۳۰ هزار فرصت شغلی در سیستان و بلوچستان ایجاد می شود

۱۳۹۳/۰۲/۱۵ - ۱۳:۳۱:۰۳
کد خبر: ۱۸۵۲۱۴
بیش از ۳۰ هزار فرصت شغلی در سیستان و بلوچستان ایجاد می شود
دولت و بخش خصوصی پس از این سفر دریچه های خوبی به روی استان سیستان و بلوچستان گشوده اند و اراده دولت بر دادن یک جایگاه وی‍ژه به این استان استوار است.

 «علی اوسط هاشمی» عصر یکشنبه در نشست شورای اداری سیستان و بلوچستان با قدردانی از هماهنگی و تلاش مدیران دستگاههای اجرایی، رسانه های ارتباط جمعی و قشرهای مختلف مردم در سفر رییس جمهوری به این استان شرقی کشور افزود: سفر پربرکت رییس جمهوری به این استان فضای کار را برای مدیران و مسوولان وسیع تر و گسترده تر کرد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا،به گفته استاندار سیستان و بلوچستان طرحهای سفر رییس جمهوری 30 هزار شغل در این استان ایجاد می کند.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: بیش از 30 هزار فرصت شغلی در این استان در نتیجه طرحهای اعلام شده در سفر اخیر دکتر حسن روحانی رییس جمهوری ایجاد می شود.

وی همچنین افزود: بر اساس ارزیابی های انجام شده، این سفر در مقایسه با سفرهای قبلی رییس جمهور به سایر استانها از کیفیت بهتری برخوردار بوده است.

هاشمی گفت: دولت و بخش خصوصی پس از این سفر دریچه های خوبی به روی استان سیستان و بلوچستان گشوده اند و اراده دولت بر دادن یک جایگاه وی‍ژه به این استان استوار است.

وی در این زمینه به اجرای دو طرح پتروشیمی اشاره کرد که بیش از 48 هزار میلیارد تومان اعتبار به سیستان و بلوچستان تزریق می کند.در جریان این سفر، مقرر شد شرکت بزرگ ایمیدرو نیز 46 هزار هکتار از گستره استان را برای اکتشاف معادن کاوش کند.

استاندار سیستان و بلوچستان در ادامه افزود: توسعه بندر چابهار تا رساندن ظرفیت تخلیه و بارگیری آن به 86 میلیون تن از دیگر برکات این سفر است در حالی که پیشتر برای آن 22 میلیون تن در نظر گرفته شده بود.

وی، گازرسانی به شهرستانهای جنوب تا شمال استان، اجرای خط ریلی در آن، اجرای 99 پروژه عمرانی و اتمام آنها تا پایان شهریور 94 از جمله بیمارستان چابهار را از دیگر دستاوردهای سفر اواخر فروردین دکتر روحانی به سیستان و بلوچستان برشمرد.

هاشمی گفت: این طرحها بر اساس تاکید رییس جمهوری باید بنحو شایسته ای اجرا و بهره برداری شود زیرا معتقدیم با افکار عمومی نباید بازی کرد و هر سه تا شش ماه گزارش کار خود را به مردم ارائه خواهیم کرد. اکنون بزرگان بخش خصوصی و شرکتهای سرمایه گذاری برای توسعه و پیشرفت استان با ما هم صدا شده اند و باید قابلیت های این منطقه را به حدی برسانیم که در تولید ناخالص ملی سهم خوبی داشته باشد.

استاندار سیستان و بلوچستان در بخش دیگری از سخنانش در این نشست که شماری از ذیحسابان دستگاههای اجرایی نیز حضور داشتند، با تاکید بر رعایت قانون در اجرای طرحها و هزینه کرد اعتبارات گفت: اعتبارات تخصیصی باید در ردیف های در نظر گرفته شده، هزینه و از مصرف آنها در سایر موارد به جد پرهیز شود در غیر این صورت هم مدیر و هم ذیحساب مواخذه خواهند شد.

وی تاکید کرد: وقتی تاکید بر اقتصاد مقاومتی و فرهنگ می شود دامنه وسیعی از ارزشها را در بر می گیرد و مهمترین آن ترویج فرهنگ صرفه جویی و پرهیز از اسراف است.

لازم به ذکر است که معاونان برنامه ریزی واشتغال و توسعه منابع انسانی استاندار و شماری از مدیران و ذیحسابان دستگاههای اجرایی سیستان و بلوچستان نیز در این نشست گزارشی از وضعیت بودجه استان را ارائه کرده و به بیان برخی مسائل بودجه ای پرداختند.

نظر شما