آیت الله هاشمی رفسنجانی در دیدار خانواده شهیدان عبدالمحمد و منصور تقوی:

فعلا حضورم را در نماز جمعه مناسب نمی بینم

۱۳۹۳/۰۳/۲۸ - ۰۲:۰۸:۴۸
کد خبر: ۱۹۶۳۰۰
فعلا حضورم را در نماز جمعه مناسب نمی بینم
رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام: شهدای ما فرهنگی را در جامعه نهادینه کرده اند که برخاسته از عاشوراست.

«آیت الله هاشمی رفسنجانی» رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به درخواست مادر شهیدان عبدالمحمد و منصور تقوی مبنی بر حضور در نماز جمعه گفت: با توجه به ملاحظاتی که دارم، فعلاً حضورم را در نماز جمعه مناسب نمی بینم.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، به نقل از روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام، آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی امروز (سه شنبه) در دیدار خانواده شهیدان عبدالمحمد و منصور تقوی با تاکید بر جایگاه خانواده های شهدا در قلوب مردم و تاریخ انقلاب اسلامی، خاطر نشان کرد: شهدای ما فرهنگی را در جامعه نهادینه کرده اند که برخاسته از عاشوراست.

وی با شنیدن مصائب و مشکلات بیشماری که برای خانم بی بی جان دیرباز، مادر شهیدان تقوی در مراحل مختلف زندگی به وجود آمد، اظهارداشت: صبر در مصائب از سفارش های قرآن است و بارها صابران را مورد توجه درگاه الهی خوانده است.

ایشان در ادامه داستان زندگی خانم دیرباز را جذاب و شنیدنی توصیف کرد و گفت: خدمات ایشان به اسلام کم نظیر بوده و قابل تقدیر است.

آیت الله هاشمی با اشاره به نقش مادران شهدا در تشویق فرزندان برای اعزام به جبهه ها و روحیه آنها در تشییع جنازه ها، افزود: آنان کوه صبر و استقامتند و ما هر چقدر برای اسلام زحمت کشیده باشیم، به اندازه زحمت و تلاش مادران شهدا نیست که همواره قابل تقدیر و احترام هستند.

وی پس از آگاهی از تألیفات فراوان شهید عبدالمحمد تقوی، تاکید کرد: چنین خانواده های شهیدی در کشور کم داریم و این شهید نیز از نوابغ زمان بوده اند.

در این دیدار خانم دیرباز به بیان خاطرات خویش از زمان دوران دفاع مقدس پرداخت و گفت: هر زمان که به خاطر شهادت فرزندانمان دلسرد می شدیم، خطبه های شما را گوش می دادیم و احساس می کردیم فرزندانمان زنده هستند.

به گزارش برنا، در این دیدار که برادر شهیدان تقوی نیز حضور داشت، خانم دیرباز از تشکیل هیأت امنا و تصویب اساسنامه بنیاد فرهنگی شهید تقوی خبر داد و گفت: به منظور ارایه آثار شهید تقوی از جمله مکاتبات، جملات قصار ادبی، اشعار، احیای فرهنگ و معارف اسلامی و در راستای الگوسازی برای نسل جوان اقدام به تأسیس بنیاد فرهنگی شهید تقوی کردیم.

عبدالمحمد تقوی در سن 21 سالگی بالغ بر 21 اثر داشتند و اولین معلم جوان شهید شهرستان دهدشت در استان کهگیلویه و بویراحمد بود که در سن 16 سالگی با حکم وزارت آموزش و پرورش مشغول تدریس شد. از آنجایی که وی به فرهنگ کتاب و کتاب خوانی علاقه مند بود، اولین کتابخانه را با هزینه شخصی خویش تأسیس و کتابخانه های سیار بسیاری را ایجاد و همچنین کانون اسلامی رشد را که اولین تشکل غیردولتی است، راه اندازی کرد.

شهید عبدالمحمد تقوی در 22 بهمن 1364 در فاو و شهید منصور تقوی در مهران در سن 13 سالگی به مقام شامخص شهادت رسید.مادر شهیدان تقوی، علاوه بر فرزندان خود، از 14 نفر دیگر که فرزندان رضاعی ایشان بودند، سرپرستی می کرد که همگی آنها به شهادت رسیدند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز