عفو بین الملل:

داعش درپی نابودی اقلیت های دینی در عراق است

۱۳۹۳/۰۴/۲۸ - ۱۷:۲۵:۳۸
کد خبر: ۲۰۴۸۸۸
داعش درپی نابودی اقلیت های دینی در عراق است
سازمان عفو بین الملل هشدار داد که تروریست های داعش که بخش وسیعی از شمال عراق را به کنترل خود درآورده اند درصدد نابودی اقلیت های دینی در منطقه موصل در شمال عراق هستند.

 سازمان عفو بین الملل امروز (شنبه) هشدار داد که تروریست های داعش که بخش وسیعی از شمال عراق را به کنترل خود درآورده اند درصدد نابودی اقلیت های دینی در منطقه موصل در شمال عراق هستند.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، به نقل از روز شنبه خبرگزاری فرانسه، سازمان حقوقی عفو بین الملل که مقر آن در نیویورک است امروز در مورد پایان مهلت مقرر از سوی داعش برای مسیحیان شهر موصل، بیانیه ای صادر کرد.

گروهک تروریستی داعش پس از گذشت یک ماه از اشغال شهر موصل از مسیحیان این شهر خواست، شهر را ترک و یا جزیه پرداخت کنند و یا اسلام بیاورند در غیر این صورت کشته خواهند شد.

ˈساره لیا ویتسونˈ مدیر بخش خاورمیانه سازمان عفو بین الملل گفت: گروهک تروریستی داعش باید سریعا حملات وحشیانه خود به اقلیت های دینی در موصل و اطراف آن را متوقف کند. 

لیا ویتسونˈ گفت که داعش می خواهد هیچ اثری از اقلیت های دینی در مناطق تحت اشغال خود در عراق نباشد و رهبران آنها حملات وحشیانه خود و ایجاد رعب و وحشت را اخلاص دینی توجیه می کنند.

سازمان عفو بین الملل افزود: داعش، اقلیت های دینی دیگر مانند یزیدیه، ترکمن، شیعه و شاباک در استان نینوا را بیش از مسیحیان مورد اذیت و آزار قرار می دهد.

لویس ساکو اسقف کلیسای کاتولیک کلدانی اعلام کرد مسیحیان شهر موصل عراق روز گذشته با پایان یافتن مهلت مقرر اقدام به ترک این شهر کردند و داعش از بلندگوهای مساجد شهر خبر خروج مسیحیان را اعلام کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز