رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام:

معضل بیکاری مشکل جدی جوانان و مردم است

۱۳۹۳/۰۷/۳۰ - ۰۰:۴۱:۴۶
کد خبر: ۲۳۱۰۷۱
معضل بیکاری مشکل جدی جوانان و مردم است
رونق اقتصادی علاوه بر حرکت جامعه در مسیر خودکفایی، بیکاری را کم می‌کند، زیرا مشکل و معضل جدّی جوانان، خانواده‌ها و مردم است.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اگر یارانه بخش تولید را صحیح پرداخت می کردند، صنعت کشور و به ویژه صنعت خودرو گرفتار رکود نمی شد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، به نقل از روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام، آیت الله «اکبر هاشمی رفسنجانی» امروز (سه شنبه) در دیدارهایی جداگانه با اعضای هیأت مدیره تعاونی های فولاد و معدن کشور و مدیران و مسوولان ایران خودرو بر ضرورت تولید در کشور تاکید کرد.

وی در دیدار اعضای هیات مدیره تعاونی های فولاد و معدن، میزان مصرف فولاد در کشور را شاخص رونق اقتصادی و صنعتی آن کشور دانست و اظهارداشت: رونق اقتصادی علاوه بر حرکت جامعه در مسیر خودکفایی، بیکاری را کم می‌کند که مشکل و معضل جدّی جوانان، خانواده ها و مردم است.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام با یادآوری ظرفیت های معدنی کشور، خاطرنشان کرد: ایران کلکسیونی از انواع معادن در مناطق کوهستانی، جنگلی و کویری است و باید ظرفیت ها را بر اساس دانش فرزندان خود که رشد یافته به فعلیت برسانیم.

آیت الله هاشمی رفسنجانی، سرمایه گذاری بخش خصوصی برای بالا بردن ظرفیت تولید را کاری پسندیده دانست و گفت: اگر سخنان و رفتار نسنجیده باعث دلسردی تولیدگران شود، ظلم به کشور و مردم است.

وی به اوضاع اقتصادی کشور در سال های اخیر و تلاطم های سیاسی قیمت دلار اشاره و تصریح کرد: تصمیم گیران باید برنامه ریزی های درستی انجام دهند تا رونق تولید در اولویت کارها باشد.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام با یادآوری شرایط کشور در اول سال های پس از جنگ و برنامه های دولت سازندگی برای رونق تولید، گفت: می توانیم از ظرفیت های موجود در جهت کمک به تولید گران و رونق اقتصادی استفاده کنیم.

در آغاز این دیدار، «فاضل همامی»، «عزیزالله طلاوری» و «مسعود رهبر»، مدیر عامل، رییس هیات مدیره و نایب رییس هیات مدیره تعاونی های فولاد و معدن کشور گزارشی از اوضاع فولاد و معادن کشور و طرح و برنامه ها برای رونق آن ارایه کردند.

آیت الله هاشمی رفسنجانی همچنین در دیدار جمعی از مدیران و مسوولان ایران خودرو با تسلیت درگذشت آیت الله محمد رضا مهدوی کنی رییس مجلس خبرگان رهبری، گفت: وی از دوستان قدیمی و صمیمی ما در دوران مبارزه، بویژه زندان ها بود و بعد از انقلاب اسلامی هم هر کجا نظام به وجود وی نیاز داشت، نجیبانه حضور داشت.

وی با تسلیت این مصیبت به مقام معظم رهبری، علما، فضلا و طلاب حوزه های علمیه، نمایندگان مجلس خبرگان رهبری، مردم و به ویژه خاندان و خانواده آِیت الله مهدوی کنی، تصریح کرد: مطمئنا نام نیک ایشان در تاریخ ماندگار خواهد بود.

آیت الله هاشمی رفسنجانی همچنین پس از استماع گزارش های مسوولان ایران خودرو، اظهارداشت: در هر جامعه ای صنعت خودروسازی پیشانی و نماد رشد صنایع است، چون ارتباط مستقیمی با مردم در بدنه جامعه دارد.

وی با تاکید بر سازندگی تعامل با دیگر کشورها در صنعت خودروسازی، افزود: استفاده از تجربیات علمی و صنعتی، مونتاژ نیست و اگر هم در نگاه بعضی ها چنین باشد، در جهت بهتر کردن تولیدات است.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام با یادآوری طرح های زیربنایی دوران سازندگی در جهت تقویت صنعت و تبدیل آن طرح ها به پرداخت یارانه ها در دولت گذشته، خاطرنشان کرد: اگر یارانه بخش تولید را صحیح پرداخت می کردند، صنعت کشور و به ویژه صنعت خودرو گرفتار رکود نمی شد.

آیت الله هاشمی رفسنجانی یادآور شد: اگر صنعت خودرو را از لحاظ کیفی تقویت کنیم، ویژگی آن چنین است که دیگر صنایع را جلو می برد.

در آغاز این دیدار «هاشم یکه زارع»، مدیر عامل ایران خودرو گزارشی از اوضاع، فعالیت ها و برنامه های ایران خودرو و گروه صنعتی آن ارایه کرد.

نظر شما