رییس سازمان پدافند غیرعامل با آیت الله نوری همدانی دیدار کرد

۱۳۹۳/۰۸/۰۸ - ۲۳:۳۰:۴۹
کد خبر: ۲۳۳۵۸۴
رییس سازمان پدافند غیرعامل با آیت الله نوری همدانی دیدار کرد
سردار جلالی: پایش تهدیدات علیه کشور در حوزه‌های مختلف از اهداف مهم سازمان پدافند غیرعامل است.

رییس سازمان پدافند غیر عامل، گفت: پایش تهدیدات علیه کشور در حوزه‌های مختلف از اهداف مهم سازمان است.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، سردار جلالی روز پنجشنبه در دیدار با آیت‌الله حسین نوری همدانی با اشاره به تاریخچه این سازمان، اظهار داشت: این سازمان یازده سال پیش در ستاد کل نیروهای مسلح و بنا به فرمان مقام معظم رهبری تشکیل شده است.

وی در توضیح مأموریت‌های این سازمان گفت: پایش تهدیدات علیه کشور در حوزه‌های مختلف و اقداماتی که اثر تهدید را در بخش غیر نظامی یعنی در وزارت‌خانه‌ها و دستگاه‌های مختلف کاهش دهد، از اهداف مهم این سازمان است.

جلالی با اشاره به انتظاراتی که رهبر معظم انقلاب از این سازمان دارند، گفت: ایشان فرمودند پدافند غیرعامل مانند مصون سازی بدن است و کشور را از درون مصون می‌کند یعنی اگر دشمن اقدام و تلاشی کند، کارهای پدافند غیرعامل باید جلوی اقدامات آنان را بگیرد و نگذارد آسیبی به کشور برسانند.

رییس سازمان پدافندغیرعامل کار خود را در سه حوزه تعریف کرد و بیان داشت: یکی پیکره و کالبد کشور است، که در واقع زیر ساخت‌های کشور مانند آب، برق، گاز، رسانه، ارتباطات، بهداشت و درمان هستند؛ یک حوزه مربوط به مردم است که در واقع حفاظت، صیانت، مراقبت و کمک به اداره مردم در شرایط قحطی و بحران و به نوعی حفاظت از مردم در برابر تهدیدات است.

جلالی یکی دیگر از حوزه‌های کاری خود را مربوط به دستگاه‌های اجرایی کشور دانست و گفت: نهادهایی که متکفل امور هستند و مردم را اداره می کنند باید به این موضوع کاملا توجه داشته باشند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امروز یادهمین سالروز صدور فرمان مقام معظم رهبری مبنی بر تشکیل این سازمان است و ما از ایشان درخواست کردیم این روز را به عنوان روز ملی پدافند غیر عامل نام گذاری کنند؛ به این مناسبت برنامه‌ها و همایش‌های خاصی برگزار کرده‌ایم که یکی از آنها دیدار با مراجع و استفاده از رهنمود‌های آنان است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز