سید علی خمینی:

احترام به بزرگان انقلاب دغدغه اصلی یادگار امام(ره) بود

۱۳۹۳/۱۲/۲۲ - ۱۴:۵۵:۴۷
کد خبر: ۲۶۹۳۴۳
احترام به بزرگان انقلاب دغدغه اصلی یادگار امام(ره) بود
حفظ احترام کسانی که از ابتدا پای این نظام و انقلاب بودند و مشقت‌ها کشیده و خون‌دل‌ها خورده‌اند از دغدغه‌های حاج احمد خمینی بود.

سید علی خمینی:دعواهای امروز به دلیل نبود گفت‌وگو پیش می آید

یادگار امام خمینی (ره) گفت: حفظ احترام کسانی که از ابتدا پای این نظام و انقلاب بودند و مشقت‌ها کشیده و خون‌دل‌ها خورده‌اند از دغدغه‌های حاج احمد خمینی بود و میان کسانی که این سختی‌ها و رنج‌ها را کشیده‌اند با دیگران فرق است.


به گزارش خبرنگار منطقه اصفهان خبرگزاری برنا، حجت الاسلام سید علی خمینی در گلستان شهدا و در جمع مردم اصفهان اظهار کرد: شهدا به‌واقع کسانی بودند که امانت واقعی را به صاحبش برگرداندند و موجب حفظ نظام و استقلال آن گردیدند.


وی بابیان اینکه این کشور و آنچه در آن رخ می دهد مدیون شهدا است، افزود: اگر در تمام سال ها برای شهدا جلسه بگیریم و صحبت کنیم نمی‌توانیم مقداری از شرافت و عظمت آن‌ها را جبران کنیم؛ چراکه آن‌ها باخدا معامله کردند و عزیزترین چیز یعنی جان خود را فدا کردند. کاری که شهدا کردند قابل ارزش‌گذاری نیست و به همین دلیل بود که امام(ره) همواره باذوق و شوق خاصی به دیدار خانواده شهدا می‌رفتند.


نوه بنیان‌گذار انقلاب اسلامی به خصلت های رفتاری حاج احمد خمینی پرداخت و تصریح کرد: اولین خصلتی که او داشت بی‌شک تربیتی بود که توسط امام(ره) صورت گرفته بود و به همین علت او از ابتدای انقلاب گام در مسیر انقلاب گذاشت.


وی اضافه کرد: خصلت مهم دیگری که حاج احمد داشت این بود که در دوران تبعید امام(ره) او در ایران حضور داشت و همین موضوع باعث شد تا همه افرادی که در انقلاب مبارزه می‌کردند و علم مبارزه را برافراشته بودند بشناسد و مسیر آن‌ها را با کسانی که از پشت خنجر می‌زدند جدا کند.


فرزند یادگار امام(ره) با اشاره به اینکه همواره دغدغه حاج احمد خمینی حفظ احترام کسانی بود که از ابتدای انقلاب پای این جریان ایستاده بودند، اظهار کرد: انقلابیون شهرها در حالی به جنگ رژیم طاغوت رفته بودند و همه‌چیز خود را در حال از دست داده بودند که کسی نمی‌دانست آیا این‌همه رنج و سختی به نتیجه می‌رسد یا خیر؟ من از رهبر انقلاب پرسیدم آیا شما فکر می‌کردید روزی پیروز شویم؟ ایشان جواب دادند فکر می‌کردم چون من آدم خوش‌بینی هستم، اما اصلاً انتظار نداشتم به این سرعت به پیروزی برسیم.


سید علی خمینی به تعبیر صادق طباطبایی از حاج احمد خمینی اشاره کرد و افزود: صادق طباطبایی گفت که وزنه احمد را اگر بخواهیم بسنجیم باید دفتر امام و اعلامیه‌های امام را بعد و قبل از حضور احمد در دفتر امام(ره) بررسی کنیم که می‌بینیم پس‌ازاینکه حاج احمد وارد دفتر امام شد هم تعداد اعلامیه‌ها و هم نوع گفتار در آن‌ها تغییر معنی‌داری داشت.


وی به وصیت‌نامه حاج احمد که در آن نوشته بود « من با بسیاری از گروه‌ها برخورد شدیدی کردم و اصلاً از این بابت ناراحت نیستم،» ادامه داد: یک از خصوصیت‌های دیگر یادگار امام این بود که او همواره مانند سدی در برابر تیرهای دشمنان بود، امروز خیلی وقت‌ها ما صحبت‌های خوبی از پیروی از امام و ولایت می‌کنیم، اما آیا در بزنگاه‌های مهم که تیرهای کینه و دروغ به سمت ما می‌آید ازخودگذشتگی می‌کنیم؟ یا فقط آمده‌ایم از منافع استفاده کنیم؟


نوه امام(ره) بیان کرد: امروز به برکت مسئولین و نیروهای خدوم در کشور ایران استقرار مناسبی در منطقه دارد چراکه امروز ما در حال آرام کردن منطقه هستیم و منطقه را آرام کرده‌ایم، البته سوری‌ها و عراقی‌ها هم خود می‌دانند که چه کرده‌ایم.


خمینی به تفاوت مهم کسانی که از ابتدای انقلاب تاکنون ایستاده‌اند با دیگر افراد اشاره کرد و گفت: جنگ ایران و عراق و کاری که ارتش و سپاه و بسیج کرد غیرقابل‌تصور بود و حاج احمد خمینی این شرایط کشور را با پوست و گوشت و استخوان خود لمس کرده بود و قطعاً فرق بین کسانی که این مشقت‌ها را دیده‌اند و کسانی که از ابتدا خون‌دل خورده‌اند تا این نظام این‌گونه بماند با دیگران زیاد است و احمد خمینی هم همواره بر روی این مدار حرکت می‌کرد.


وی به نکته ظریف دیگر از اخلاقیات سید احمد خمینی اشاره و اظهار کرد: حاج احمد همانند پلی بود که در درگیری گروه‌ها در زیر سقف نظام همواره با گفت‌وگو مسائل را حل‌وفصل می‌کرد و اگر امروز دعواهایی در زیر سقف کشور ما پدید می‌آید دلیلش این است که مسئولین کشور باهم گفت‌وگو نمی‌کنند چراکه گفت‌وگو دعواها را کم می‌کند.


فرزند یادگار امام (ره) تأکید کرد: حاج احمد خمینی نماد جذب حداکثری است که امروز توسط رهبری بارها اعلام‌شده است او پس از دوران امام همچون مشاوری در کنار مسئولان بود و هیچ‌گاه پست و مقام نخواست و با وجود همه تهمت‌ها او در میان مردم از جایگاه والایی برخوردار بود.


خمینی خاطرنشان کرد: اصفهان شهر و دیار بزرگی است این دیار افراد بزرگی همچون آیت‌الله طاهری و آیت‌الله خادمی و هزاران شهید و جانباز دارد این دیار هم ازنظر کیفیت و هم کمیت در جنگ رتبه یک را داشت و به همین دلیل امروز هم وضع خوبی دارد.

نظر شما