آیت الله خاتمی در خطبه نخست نماز جمعه تهران:

افرادی که به دیگران توجه نمی‌کنند اسمشان مسلمان، اما رسمشان مسلمانی نیست

۱۳۹۳/۱۲/۲۲ - ۱۵:۵۷:۵۷
کد خبر: ۲۶۹۳۷۰
افرادی که به دیگران توجه نمی‌کنند اسمشان مسلمان، اما رسمشان مسلمانی نیست
افرادی که به دیگران توجه نمی‌کنند از نگاه مکتب ما اینها نمره منفی دارند و اسمشان مسلمان است اما رسمشان مسلمانی نیست.

آیت الله خاتمی گفت: برخی ها فقط به خودشان فکر می کنند و عید که می شود تنها به خودشان و بچه هایشان فکر می کنند و به دیگران توجه نمی‌کنند که از نگاه مکتب ما اینها نمره منفی دارند و اسمشان مسلمان است اما رسمشان مسلمانی نیست.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا،  آیت الله سید احمد خاتمی در خطبه های اول نماز جمعه این هفته تهران اظهار داشت: در کلمه قصار 280 نهج البلاغه، حضرت علی (ع) فرمودند کسی که یادش باشد سفرش طولانی است خودش را آماده می کند؛ معنای این جمله کوتاه این است که ما در این دنیا مسافریم و همه رفتنی هستیم.

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: همه می روند و تنها او می ماند، ما همه مسافریم؛ این سفر، سفری طولانی است که رفتن دارد اما برگشتن ندارد؛ ما هستیم و ابدیت.

خطیب نماز جمعه تهران به مناسب اینکه در آستانه سال نو قرار داریم به اصل مواسات در زندگی اجتماعی تاکید کرد و افزود: مواسات، همدردی و کمک به دیگر مسلمانان از اصولی است که در روایات ما در زندگی اجتماعی روی آن تاکید شده است؛ در عرصه دگر اندیشی و دگر دوستی، ما سه نوع آدم داریم؛ یک نوع آدم آنهایی هستند که فقط به خودشان فکر می کنند. 

آیت الله خاتمی بیان کرد: در دو روایت از امامام معصوم دیدم که فرمودند از محک هایی که شیعیان را امتحان می کنند این است که ببینید نسبت به مالشان اهل مواسات، همراهی و همدردی با دیگر برادرانشان هستند یا نیستند.

وی ادامه داد: در رواینی از نبی اکرم (ص) آمده است کسی که شب سیر بخوابد و همسایه اش گرسنه باشد نامسلمان است و ایمان به من نیاورده است؛ این سیری و گرسنگی نماد است؛ مسلمان نیست کسی که به فکر نیازمندان نباشد.

امام جمعه موقت تهران خاطرنشان کرد: دومین دسته، آنهایی هستند که نمره متوسط دارند؛ آنها به فکر دیگران هم هستند؛ هم به زندگی خودشان و هم زندگی دیگران توجه می کنند و سعی می کنند دیگران را در زندگی خود شریک کنند.

آیت الله خاتمی در پایان افزود: نمره بالاتر برای آنهایی است که خودشان گرسنه می مانند و ترجیح می دهند دیگران سیر شوند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز