حجت الاسلام و المسلمین صدیقی در خطبه دوم نماز جمعه:

اقدامات حاکمان بحرین و عربستان شبیه اسرائیلی‌ها شده است

۱۳۹۰/۰۱/۱۹ - ۱۷:۳۴:۰۰
کد خبر: ۳۳۹۳۶
اقدامات حاکمان بحرین و عربستان شبیه اسرائیلی‌ها شده است
خطیب موقت نماز جمعه این هفته تهران وضعیت بحرینی ها را مصیبت بارتر قلمداد کرد چراکه به گفته وی، اقدامات حاکمان بحرین و عربستان شبیه کشتار فلسطینی‌ها توسط اسرائیلی‌هاست.
به گزارش خبرنگار سیاسی برنا، حجت‌الاسلام‌ کاظم صدیقی در خطبه دوم نماز جمعه امروز تهران ضمن تبریک ولادت با سعادت حضرت زینب کبری(س) به این موضوع اشاره کرد که خداوند خود به ایشان درس داده و حضرت صدیقه کبری(س) علمش را از کسی جز خدا کسب نکرده و گفت: چگونه می توان خدا را شکر کرد که محبت ائمه و اولیای خود را در دل ما قرار داده تا آنها را الگو و اسوه خود در صبر، استقامت، افشاگری، گرم کردن صحنه مبارزه، امانت داری ارث شهدا و در پیام رسانی حماسی قرار دهیم.

وی با بیان اینکه حضرت زینب کبری(س) جریان کربلا را هدایت کرد و سپس آن را به نسل های بعد منتقل کرد، گفت: این بانوی بزرگوار خود را برای سفر کربلا آماده کرده بود و آن را نیز به زبان آورد.

خطیب موقت نماز جمعه این هفته تهران، با اشاره به روز پرستار، اینکه روز ولادت حضرت زینب(س) به روز پرستاران نامگذاری شده این موضوع را افتخاری برای این قشر از جامعه قلمداد کرد و افزود: حضرت صدیقه کبری(س) پرستار امام سجاد (ص)؛ بیمار کربلا بود؛ امامی که بیماری او سنگر حفاظتش بود والا دست ما از دامان امام زمان(عج) کوتاه می شد. پرستاران ما مفتخر هستند که با دردمندان جامعه همدم هستند. از زحمات آنها قدردانی می کنیم.

حجت الاسلام صدیقی با اشاره به مسایل مهم منطقه از جمله حوادث بحرین، یمن و لیبی گفت: از یک طرف جای امید و خوشحالی است. بیداری قدم اول است. ملت ها بیدار شده و قیام کرده اند. این نشان می دهد ظرفیت‌ها تمام شده و ملت ها دیگر ظلم و دیکتاتوری را نمی پذیرند.

وی با بیان این مطلب، افزود: در لیبی هم مزدورانه معمر قذافی، دیکتاتور خدانشناس و هم نظامیان ناتو دست به کشتار مردم زده اند. در واقع نظامیان غربی به ظاهر به حمایت از مردم لیبی به این کشور لشکرکشی کرده اند اما در این مدت هیچ توقفی در کشتارهای قذافی دیده نشده که این موضوع نشان می دهد در پس پرده اتفاقات دیگری در حال رخ داد است. به مردم لیبی اطمینان می دهیم صبر آنها نتیجه خواهد داد.

خطیب موقت نماز جمعه این هفته تهران، با اشاره به قیام مردم یمن و اقدام رییس جمهور این کشور در کشتار مردم، وضعیت ملت بحرین را مصیبت بارتر عنوان کرد و گفت: مردم بحرین از این جهت مظلومیت شان مضاعف است که کار حاکم بحرین و حامیان آن یعنی امارات و عربستان شبیه کار اسراییلی ها با مردم غزه و فلسطین است. آنها هم متعرض به زنان، کودکان و مجروحان می شوند.

حجت الاسلام کاظم صدیقی با اشاره به اینکه مردم مجروح بحرینی تنها حقوق انسانی خود را خواستار هستند و می خواهند در سرنوشت خود سهیم باشند، اظهار داشت: بحرینی ها در حرکتی آرام و بدون خشونت قیام کرده اند و به نظامیان گل و حتی قرآن می دهند، اما جواب آنها جز گلوله نیست. نظامیان بحرین سران انقلاب را دستگیر می کنند و مجروحین را در بیمارستان ها مورد تعرض قرار می دهند. بیمارستان ها به صورت امنیتی درآمده و مردم جرات نمی کنند مجروحان را به بیمارستان منتقل کنند.

وی با بیان اینکه کمک گرفتن حکومت بحرین از نظامیان سعودی و امارات نشان دهنده عجزشان در مقابل مردم است، افزود: این حکومت ها با سرمایه مسلمانان به این تجهیزات دست یافته اند. مردم غزه تحت شدیدترین جنایات اسراییل قرار گرفتند اما یک سرباز سعودی در حمایت از مردم فلسطین و غزه دیده نشد در حالی که آنها سنی بودند. در واقع شیعه و سنی برای آنها تفاوتی ندارد و آنها تحت انقیاد آمریکا و انگلیس هستند.

حجت الاسلام صدیقی با اعلام انزجار از این جنایات تاکید کرد: به مردم بحرین اطمینان می دهیم خدایی که در نقل جنایات فرعونیان که مردم را به میخ می کشیدند، گفت" بدانید جهاد میوه اش پیروزی است"، قیام مردم بحرین، لیبی و یمن هم پیروز خواهد بود به شرط اینکه قیام آنها برای خدا باشد و خسته نشوند و با الگوگیری از ایران راه خود را ادامه دهند.

خطیب موقت نماز جمعه این هفته تهران، با اشاره به تعطیلی حوزه های علمیه و برگزاری اجتماع علما، مدرسین، دانشمندان و طلاب و همینطور مراجع تقلید در همه شهرهای کشور، گفت: این اجتماع دو پیام داشت؛ نخست محکومیت این نوع جنایات و اشغال نظامی عربستان که متولی حرمین شریفین است. آنها چگونه به خود اجازه می دهند مسلمان کشی کنند.

حجت الاسلام صدیقی، پیام دوم اجتماع علما، مدرسین و طلاب حوزه های علمیه را "امضا قیام مردم منطقه" عنوان کرد و اظهار داشت: قیام آنها با جواز شرعی انجام شده و جهادی است و هر حرکت برای خدا پیروز است و شکست نمی خورد.

وی به قرآن‌سوزی توسط یک کشیش مسیحی اشاره کرد و گفت: این کار یک کشیش نیست چراکه هیچ کس این موضوع را تعقیب نمی کند و سکوت هیات حاکمه آمریکا نشانه هماهنگی و برنامه پشت پرده است. این موضوع نشانه وحشت آنها و در راستای اسلام هراسی است. امروز مصر زیر پرچم امام ما است. نه تنها مصر بلکه حرکتی که شروع شده در راستای تحقق عدالت است. در این جهت حتی مسیحی ها هم زیر پرچم امام هم قرار دارند و از ما الگو می گیرند. اما آنها فکر می کنند با سوزاندن قرآن می توانند مانع گسترش اسلام شوند. در حالی که چنین اقداماتی گرایش به قرآن را بیش از پیش خواهد کرد.

خطیب موقت نماز جمعه این هفته تهران، با اشاره به روز ملی فن آوری هسته ای آن را نقطه عطفی در حرکت دینی و اسلامی مردم ایران قلمداد کرد که به گفته وی ثمرات معنوی نیز برای جوانان، زنان و مردان ما نیز داشته است.

حجت الاسلام صدیقی، با اشاره به تسلیم حاکمان لیبی در برابر آمریکا و واگذاری تجهیزات و تاسیسات هسته ای شان گفت: هیچ کشوری جرات این اقدام را ندارد ولی ما تحت رهبری حکیمانه رهبر فرزانه در حال دستیابی به این فناوری هستیم. در واقع ما معتقدیم برنامه هسته ای صلح آمیز برای همه و برنامه هسته ای ددمنشانه برای هیچ کس.

وی در پایان روز شهادت شهید صیاد شیرازی و شهید محمدباقر صدر را به امام زمان(عج)، ملت آزاده و ارتش جمهوری اسلامی تسلیت گفت.





نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز