دادستان ها در برابر فضاسازی ها و فشارها تسلیم نشوند

۱۳۹۰/۰۶/۲۸ - ۲۳:۴۸:۴۵
کد خبر: ۷۷۴۶۸
دادستان ها در برابر فضاسازی ها و فشارها تسلیم نشوند
دادستان کل کشور با اشاره به پرونده‌هایی که از حساسیت خاصی برخوردارند از دادستان‌ها خواست در برابر فضاسازی‌ها و فشارها تسلیم نشوند.
به گزارش خبرگزاری برنا، حجت‌الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای دوشنبه طی سخنانی در آیین افتتاح همایش دادستان‌های عمومی و انقلاب مراکز استان‌ها در ساری با تاکید بر حساسیت قضاوت و سختی کار قضات و دادستان‌ها تصریح كرد: مسیری که پیش روی همه ماست، همراه با فراز و نشیب‌هایی است که ممکن است مانع از رسیدن ما به هدف شود اما در این مواقع ایمان به خداست که مسیرها را برای ما روشن می‌کند.

وی ادامه داد: لازمه اعتماد مردم به ما این است که احساس کنند کارشان با سرعت و دقت انجام می‌شود.

دادستان كل كشور از دادستان‌ها خواست با ابتکار، خلاقیت و توکل به خدا بر مشکلات غلبه کنند.

محسنی اژه‌ای اظهار كرد: ممکن است برخی اقدامات باعث خدشه‌دار کردن یا کاهش اعتماد مردم به دستگاه قضایی شود و یا برعکس، باعث افزایش اعتماد مردم شود.

وی مهم‌ترین هدف این نشست را تبادل اطلاعات میان دادستان‌های مراکز استان‌ها دانست و خاطرنشان كرد: یکی از مسائلی که به‌طور جدی با آن روبه‌رو هستیم، اعتماد مردم است که همواره باید نسبت به آن حساس باشیم.

دادستان كل كشور با تاکید بر ضرورت اطلاع‌رسانی مناسب و دقیق، از اقدامات قضایی و تاکید بر حساسیت اطلاع‌رسانی به موضوع اختلاس اخیر اشاره کرد و یادآور شد: یکی از مشکلاتی که در مسیر انجام وظایف قانونی ما وجود دارد و با آن مواجه هستیم، مساله اطلاع‌رسانی است. مثلا در همین پرونده اخیر که تمام رسانه‌ها مطرح می‌کنند، باید گفت که تا تمام ابعاد این پرونده مورد بررسی قرار نگیرد نمی‌توان اطلاع‌رسانی مناسب و جامعی داشت.

محسنی اژه‌ای خطاب به دادستان‌ها تاكید كرد: تمام دادستان‌ها باید نسبت به پرونده‌های خاص توجه ویژه داشته باشند.

وی در ادامه با اشاره به هفته دفاع مقدس و تسلیت به مناسبت شهادت امام جعفر صادق (ع) اظهار كرد: به یاد بیاوریم دشمن چه نقشه‌هایی برای ما کشید تا مثلا سه روزه یک کشور را فتح کند و امروز خود و همپیمانان شرق و غربش چه نتیجه‌ای گرفته‌اند و صدام چه سرنوشتی پیدا کرد.

دادستانهای عمومی و انقلاب مراکز استانها نیز در طی سه روز موضوعات و مسایل مر بوط به وظایف و ماموریت های محوله را مورد بحث و بررسی و تبادل نظر قرار خواهند داد . محسنی اژه ای:دادستان ها در برابر فضاسازی ها و فشارها تسلیم نشوند.

بر اساس این گزارش، دادستان‌های عمومی و انقلاب مراکز استان‌ها طی سه روز موضوعات و مسایل مربوط به وظایف و ماموریت‌های محوله را مورد بحث و بررسی و تبادل نظر قرار خواهند داد.
نظر شما