جنتی: کسانی که خرجهای نامتعارف دارند در شورای نگهبان با مشکل روبرو می شوند

۱۳۹۰/۰۸/۰۶ - ۱۵:۵۳:۳۳
کد خبر: ۸۴۲۵۳
جنتی: کسانی که خرجهای نامتعارف دارند در شورای نگهبان با مشکل روبرو می شوند
امام جمعه موقت تهران با اشاره برخی ریخت و پاش ها در آستانه انتخابات گفت: سربسته بگویم، کسانیکه بیشتر از حد متعارف خرج می کنند، در شورای نگهبان با مشکل روبرو خواهند شد.

به گزارش سرویس سیاسی برنا، آیت الله احمد جنتی در خطبه دوم نماز سیاسی عبادی جمعه این هفته تهران، با اشاره به سفر رهبر معظم انقلاب به استان کرمانشاه ، یکی از محور های مهم بیانات ایشان را موضوع انتخابات عنوان کرد و گفت: حضور پر شور مردم در انتخابات را ایشان مورد توجه قرار دادند و بر جلوگیری از ریخت و پاش های زیاد تاکید کردند.

وی با تشکر از رهبر انقلاب در ایجاد فرصتی برای دیدار با مردم استان کرمانشاه، گفت: یکی از محور های بیانات رهبر انقلاب مردم و نقش آنان در انقلاب اسلامی ایران بود که هرموفقیتی برای در طول این بیش از سه دهه ، اعم از جنگ تحمیلی، تحریم ها و مسئله هسته ای با همین حضور مردم بدست آمد.

خطیب جمعه تهران در بخش دیگری از این خطبه خطاب به آمریکا و اروپا گفت: چرا درس عبرت نمی گیرید مگر شما هزاران میلیارد دلار از ثروت کشورتان را در عراق از بین نبردید  و نتیجه ای هم جز تخریب و هدر دادن ثروت های عراق و نیز صدها کشته و زخمی نداشتید.

وی افزود: امروز در کشور هایی که موج بیداری اسلامی آغاز و یا در حال به سرانجام رسیدن است دو نکته نمایان است؛ اول اسلام خواهی این کشورهاست و سپس موج ضد آمریکایی در میان مردم است.

جنتی با تاکید براینکه نمی توان با مردم معترض آمریکا با با زور برخورد کرد ، گفت: این 99 درصدی که در مقابل یک درصد ایستاده اند، را نمی توان سرکوب کرد و برآنها مسلط شد و اگر می خواهید که باقی بمانید از این راه فاصله بگیرید.

خطیب جمعه تهران مقاومت را راهبرد شناخته شده دنیا برای پیروزی بر حاکمان مستبد و زورگو عنوان کرد و گفت: فلسطین در جریان مبادله 1027 اسیر با یک اسیر رژیم صهیونیستی و نیز اتفاقات مهم چند سال اخیر مانند چنگ 33 روزه و مقاومت 22 روزه غزه این مطلب را به اثبات رساند ولی دولت های غربی نمی خواهند از آن عبرت بگیرند.

وی همچنین اتهام ترور سفیر عربستان در آمریکا را یک هذیان سیاسی عنوان کرد و گفت: ایران نیازی ندارد  که ترور انجام دهد زیرا از اینکار چیزی عایدش نمی شود همانطور که تروریست های دنیا به چیزی نرسیده اند.

جنتی با اشاره پرونده فساد مالی و همکاری سران قوا در رسیدگی به آن، تصریح کرد: این پرونده فرصت مناسبی است تا حق و عدالت اجرا شود و مراکز و افرادی که پول های بی حساب و کتاب را جابجا می کنند، شناسایی و راه بر انان بسته شود.

وی با اشاره به امکان فشار هایی که ممکن است از سوی برخی افراد و نمایندگان مجلس به قوه قضاییه در چشم پوشی به ابعادی از این پرونده وارد شود، گفت: این پرونده امتحان بزرگی برای قوه قضاییه است که باید بدون توجه به رضایتی و خوشحالی یا نارحتی افراد به مطالات مردم پاسخ دهد و منابع این ثروت های بادآورده را بیابد.

وی همچنین با تشکر از حجت الاسلام رییسی ، معاون اول قوه قضاییه که در سخنان پیش از خطبه ها به بیان فضایل و مناقب امام جواد پرداخته بود، روز شهادت امام نهم شیعیان را تسلیت گفت.

خطیب جمعه تهران زلزله ترکیه و آغاز ماه ذی الحجه را مورد اشاره قرار داد و گفت: مردم را توصیه به تقوای الهی و توجه به این ماه از سوی مردم و انجام اعمال آن شد.

جنتی در خطبه اول نماز جمعه تهران با تاکید براینکه با ایجاد موج بیداری اسلامی در منطقه و جهان ، لزوم اسلام شناسی بهتر و شناساندن آن را به دیگران گفت: یکی از موارد مورد سئوال جهان در رابطه با اسلام موضوع جهاد و جنگ های اسلام است.

وی افزود: ماهیت جنگ در اسلام با همه جنگ ها متفاوت است زیرا در اسلام جهاد برای فضیلت ، معنویت و و حاکمیت الهی است ولی سایر جنگ ها برای دفاع از وطن، گسترش قلمرو، غارت ثروت های دیگران، و یا انتقام های شخصی است و هیچ استثنای دیگری هم برای آن وجود ندارد.

جنتی با تاکید براینکه هنوز در دنیا بسیاری از افراد نمی دانند و درک نمی کنند که انقلاب اسلامی ایران یک انقلاب الهی است و از دیگر انقلاب ها متفاوت است، گفت: مدینه از زمانی که به عنوان مقر حکومت مسلمان برگزیده شد، همواره درگیر جنگ و درگیری بود تا اسلام را به دنیا بشناساند.

خطیب جمعه تهران هر سدی در برابر رساندن پیام توحید را شکستنی عنوان کرد و مردم را به مطالعه جنگ های اسلام و به خصوص آیات مربوط به جهاد در قرآن که بیشتر در سوره های انفال، توبه و حج قرار دارد، فراخواند.

نظر شما