گلزاری:

همه باید از سنین نوجوانی آموزش های پیشگیری اعتیاد را فراگیرند

۱۳۹۳/۱۰/۲۳ - ۲۰:۱۷:۴۱
کد خبر: ۲۵۳۶۶۵
همه باید از سنین نوجوانی آموزش های پیشگیری اعتیاد را فراگیرند
در معاونت جوانان وزارت ورزش و جوانان اداره‌ای در حال فعالیت است که به بررسی آسیب‌های اجتماعی همچون اعتیاد می‌پردازد

معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان  از انجام فعالیت علمی و برنامه‌ریزی جهت افزایش شادی برای پیشگیری از اعتیاد خبر داد و گفت: اجرای این برنامه‌ها بر عهده دیگر وزارتخانه‌ها هم است.

به گزارش خبرگزاری برنا،دکتر محمود گلزاری در گفت‌وگو با روابط عمومی ستاد مبارزه با مواد مخدر افزود: در وزارت ورزش و جوانان برنامه‌هایی را برای افزایش شادی در میان افراد جامعه ارائه و منابع لازم را مشخص کرده‌ایم، سمینارهای مربوطه هم برگزار شده ولی اجرای این برنامه‌ها بر عهده سایر وزاتخانه‌ها است که باید در دستور کار آنها قرار گیرد.

وی در رابطه با اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر اظهار داشت: این موضوع مساله‌ای است که در گذشته نیز وجود داشته ولی به اندازه الان بدان توجه نشده است. برجسته کردن این رویکرد و تحقق هرچه بیشتر و بهتر این موضوع نتایج بسیار موثری در پیشگیری از اعتیاد و مبارزه با مواد مخدر دارد.

معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با اشاره به فعالیت 10 سال گذشته خود در دبیرخانه ستاد مبارزه با مواد مخدر اضافه کرد: مبارزه با مواد مخدر بدون رویکرد اجتماعی شدن امکان پذیر نیست و مبارزه اجتماعی با بلیه شوم مواد مخدر جزء فعالیت ذاتی مبارزه با این مواد به شمار می‌رود.

دکتر گلزاری اضافه کرد: در معاونت جوانان وزارت ورزش و جوانان اداره‌ای در حال فعالیت است که به بررسی آسیب‌های اجتماعی همچون اعتیاد می‌پردازد و طرح‌های ایمنی و مبارزه با آسیب‌های اجتماعی در آن بررسی می‌شود.

به گفته وی کارگروه‌های مشترکی در این معاونت با ستاد مبارزه با مواد مخدر در حال فعالیت هستند و هماهنگی و همکاری ‌های لازم را با وزارتخانه‌های دیگر همچون آموزش و پرورش و وزارت علوم دارند. البته اقدامات وزارت جوانان و ستاد مبارزه با مواد مخدر نظارت، پیگیری و برنامه‌ریزی است و اجرای مسئولیت‌ها بر عهده دیگر سازمان‌هاست.

معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان توجه به مبحث پیشگیری از اعتیاد را مهم برشمرد و گفت: همه افراد جامعه باید از سنین نوجوانی و حتی کمتر آموزش های پیشگیری از اعتیاد را فراگیرند تا گرایش به مواد مخدر را این افراد کاهش یابد.

دکتر گلزاری افزایش اطلاع و دانش خانواده‌ها را در پیشگیری از اعتیاد موثر عنوان کرد و گفت: آموزش و پرورش باید پررنگ تر از گذشته نسبت به آموزش پیشگیرانه از اعتیاد برنامه‌های بیشتری را در دستور کار قرار دهد.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد: با احساس مسئولیت همه مردم و نهادها شاهد کاهش ابتلاء به اعتیاد و گرایش مصرف مواد مخدر باشیم

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز